Maak het verschil met jouw talent en expertise!

Rode Kruis-Vlaanderen is dé werkgever voor gemotiveerde kandidaten die alles uit hun job willen halen met het oog op een bloeiende carrière. Van jobs in verpleegkunde en labo's, sociale hulpverlening, IT- HR- en managementfuncties, help ons helpen en maak er je job van!

Ontdek de laatste vacatures

Je bekijkt 0 resultaten
van de 0 items.
highlight
Filters wissen
Regio
Statuut
Contract type
Categorie
Dienstverband
Uurregeling
Eeklo
Voltijds
Oost-Vlaanderen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Miljoenen mensen zijn op de vlucht voor oorlog, honger, vervolging of natuurgeweld. Het merendeel van hen verblijft in derdewereldlanden. Maar ook in België komen mensen toe op zoek naar een nieuwe thuis en een veilige haven. Op vraag van de overheid vangt Rode Kruis -Vlaanderen verzoekers om internationale bescherming op terwijl zij wachten op de uitkomst van hun procedure.

Functiebeschrijving

  • Je zorgt voor een adequate naleving van het huishoudelijk regelement.
  • Je staat mee in voor de praktische organisatie van het opvangcentrum.
  • Je staat in voor de psychosociale begeleiding van de bewoners (zowel individuele als gezinsbegeleiding).
  • Je organiseert activiteiten voor de bewoners (o.a. taallessen, sport,...)
  • Elke begeleider wordt ingeschakeld in een specifieke deeltaak. Jij staat in voor de opvolging van het medisch luik van de werking:
    • Je selecteert/herkent klachten van bewoners en verwijst door indien nodig.
    • Je woont consultaties bij (i.s.m. de centrumarts) en volgt verder op.
    • Je bemant het medisch secretariaat : je plant afspraken, inventariseert apotheek en medisch materiaal, zet registratiesystemen op, controleert medische facturen, volgt dossiers op, volgt opnames op,..
    • Je doet kleine verzorgingen en medische behandelingen (EHBO).
    • Je volgt de samenwerking op met: CLB’s van de scholen, K&G, V.R.G.T., huisartsen, Tropisch Instituut, … en bouwt deze verder uit.
    • Je volgt het preventieluik op en bouwt dit verder uit.
    • Je bouwt een vormingsluik uit rond specifiek medische casussen.

Jouw profiel

  • Je beschikt bij grote voorkeur over een diploma in de verpleegkunde (bachelor) of in een (para)medische richting. Indien je relevante verpleegkundige ervaring hebt in de medische sector, kan je met een diploma in de sociale of menswetenschappen ook in aanmerking komen.
  • Je hebt ervaring in het werken met mensen met een verschillende culturele achtergrond
  • Ideaal heb je al een aantal jaren ervaring in het psychosociaal begeleiden van mensen in een kwetsbare situatie (bijvoorbeeld als opvoeder, maatschappelijk werker, consulent, ...)
  • Je bent ondernemend en steekt vanaf je start actief de handen mee uit de mouwen.
  • Je bent bereid te werken in een ploegenstelsel met weekendprestaties en bent flexibel.
  • Je spreekt vlot meerdere talen (Nederlands, Engels, Frans, …).
  • Je werkt vlot en efficiënt met verschillende toepassingen binnen MS Office (onder andere Word, Outlook, Excel, Powerpoint). Tegelijk heb je ervaring met elektronische opvolging van bewonersdossiers. Kennis en/of ervaring met SharePoint is een plus.
  • Je bent een organisatietalent en administratief nauwkeurig.
  • Je bent inlevend en diplomatisch, maar kan ook duidelijk grenzen stellen.

Ons aanbod

  • Voltijdse functie (38u/week);
  • Shiftprestaties (vroege, dag- en late diensten + weekenddienst (1 weekend op 3);
  • Tewerkstelling in opvangcentrum zonder noodclausule.
  • Verloning volgens barema 232 in PC 319.00. Hierbij nemen we het totaal aantal jaren relevante verpleegkundige werkervaring mee, de overige jaren niet-verpleegkundige werkervaring nemen we voor de helft over.  Dit barema varieert tussen 2.856 euro bruto per maand (0 jaar werkervaring) en 4.368 euro bruto per maand (31 jaar werkervaring);
  • Maaltijdcheques van 8 euro per dag;
  • Groepsverzekering en mogelijkheid tot aansluiting bij hospitalisatieverzekering (met persoonlijke bijdrage);
  • Woon-werkverkeer met de trein wordt volledig terugbetaald – in een busabonnement komen we 75% tussen, een netto fietsvergoeding van 0,25€/km; vergoeding overige vervoersmiddelen (auto, moto) is overeenkomstig sectorale en wettelijke regels.

Plaats van tewerkstelling

  • Eeklo
Gent
Deeltijds
Oost-Vlaanderen
Bediende
Permanent
Deeltijds

Intro

Elke dag hebben mensen bloed nodig: na een operatie, een bevalling, een verkeersongeval...  
Daarom zamelt Rode Kruis-Vlaanderen jaarlijks ruim 350.000 bloedgiften in.  
 
Om onze teams te versterken, zijn we op zoek naar een verpleegkundige voor mobiele collecte vliegende equipe. Een job voor wie van afwisseling houdt en graag in team werkt. 
 
Wil jij je mee inzetten en het verschil maken voor de patiënten die een bloedproduct nodig hebben? 
 

Functiebeschrijving

  • Je wordt ingeschakeld op de mobiele bloedinzamelingen  
  • Je begeleidt de donoren op een vlotte manier doorheen het donatieproces en zorgt dat ze de nodige informatie krijgen
  • Je registreert de donoren
  • Je kleeft de etiketten op de nodige afnamesets
  • Als verpleegkundige sta je in voor de flebotomie en ben je verantwoordelijk voor de afname van bloed
  • Je verwijdert de naald nadat de afname is afgerond
  • Je legt het drukverband aan
  • Je volgt strikte procedures gericht op kwaliteit en veiligheid
  • Je bent ambassadeur van het Rode Kruis-Vlaanderen
  • Je geeft donoren informatie omtrent hun donatie en je moedigt hen aan om een nieuwe afspraak te maken en/of eventueel voor een ander bloedproduct 
  • Als belangrijk onderdeel van deze functie wordt flexibiliteit verwacht aangaande locatie en uren van de collectes

Jouw profiel

  • Je beschikt over een bachelor diploma verpleegkunde 
  • Je bent een dynamisch iemand met verantwoordelijkheidszin
  • Je ziet werk en staat je collega's bij waar nodig
  • Je bent donorgericht en beschikt over goede communicatieve vaardigheden
  • Je werkt precies en volgt nauwgezet de procedures en normen van Rode Kruis-Vlaanderen
  • Je bent sociaal ingesteld en je past je gemakkelijk aan de steeds wisselende afnameteams aan
  • Je bent snel vertrouwd met nieuwe (bedrijfs)applicaties
  • Je bent bereid om 's avonds te werken in een variabel rooster 
  • Je beschikt over een rijbewijs B 
  • Je bent bereid om je te verplaatsen en flexibel in te zetten over de provincie Oost Vlaanderen

Ons aanbod

  • Contract van onbepaalde duur
  • Een veelzijdige en afwisselende job met vele persoonlijke contacten
  • Je krijgt de nodige begeleiding en opleiding om je functie goed uit te oefenen
  • Deeltijdse tewerkstelling 19u/w (gemiddeld). Deze worden verspreid van maandag tot vrijdag
  • Je wordt tewerkgesteld in een variabel uurrooster waarbij de werkuren zich in hoofdzaak situeren tussen 15 en 22u30 
  • We bieden je marktconforme voorwaarden aan  zoals: 
    • maaltijdcheques
    • overname van de helft van je reeds opgebouwde anciënniteit 
    • eindeloopbaandagen
    • eindejaarspremie met attractiviteitspremie 
    • premies voor avondwerk
    • groepsverzekering (vanaf 25 jaar)
  • Omdat je als medewerker van de vliegende equipe je flexibel moet kunnen verplaatsen binnen jouw zone, bieden we je bovenop de normale voorwaarden nog het volgende aan
    • een bedrijfswagen met tankkaart
    • gsm met mobiel abonnement  
    • 5 extra verlofdagen

Plaats van tewerkstelling

Je kan je van thuis uit rechtstreeks naar de mobiele collecte in de regio Oost Vlaanderen.
De nodige flexibiliteit wordt verwacht aangaande locatie en uren van de collectes.

Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Als afdelingsboekhouder ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning, opvolging en controle van de boekhoudingen van lokale afdelingen van Rode Kruis-Vlaanderen. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de penningmeesters van lokale afdelingen via telefoon, mail en tijdens de opleidingsdagen voor de penningmeesters.

Functiebeschrijving

  • Je ondersteunt de vrijwillige penningmeesters met allerhande vragen over hun boekhouding, vrijwilligersvergoedingen, bankverrichtingen, toepassing van BTW, etc...
  • Je voorziet nieuwe penningmeesters van de nodige informatie en opleiding om hun taken te kunnen uitvoeren
  • Op vraag van de lokale afdelingen of het Directiecomité Humanitaire Diensten voer je de volledige boekhouding van lokale afdelingen (ondersteuning aan het geldende tarief).
  • Je verzorgt de controle van de afdelingsboekhoudingen tijdens de jaarafsluiting en de halfjaarlijkse afsluiting. Je volgt de afdelingen op aan de hand van de minimum interne controle vereisten en rapporteert hierover aan de financieel directeur.
  • Je verzorgt zowel de toegang als de opleiding in de nodige softwarepakketten voor de vrijwillige penningmeesters van Rode Kruis-Vlaanderen.
  • Je voert de boekhoudingen van twee van de provinciale zetels van Rode Kruis-Vlaanderen.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een bachelor in de Accountancy of hebt ervaring als hulpboekhouder;
  • Klantvriendelijkheid draag je hoog in het vaandel;
  • Je bent flexibel en hebt geen probleem om af en toe een avond of in het weekend te werken.  Ook 1 dag per week in Gent en 1 dag per week in Brugge werken is voor jou geen probleem;
  • Je hebt een doorgedreven kennis van Excel en je werkt vlot met de andere Microsoft Office toepassingen;
  • Je beschikt over een sterke kennis omtrent BTW;
  • Je bent analytisch sterk en werkt gestructureerd en efficiënt;
  • Je hebt oog voor detail.

Ons aanbod

  • Een gevarieerde functie met inhoudelijk en professioneel groeiperspectief.
  • Een glijdend uurrooster in een voltijdse (38u) tewerkstelling.
  • Een interessant loonpakket met extralegale voordelen (o.a. bedrijfswagen)
  • Een boeiende omgeving waar je terecht komt in een dynamisch en communicatief team dat openstaat om elkaar te helpen.
  • En bovenal de mogelijkheid om een impactvolle bijdrage te leveren aan de werking van een maatschappelijk relevante werkgever. 

Plaats van tewerkstelling

  • Mechelen, Brugge, Gent - hybride
Wingene
Voltijds
Oost-Vlaanderen
Bediende
Replacement contract
Voltijds

Intro

Miljoenen mensen zijn op de vlucht voor oorlog, honger, vervolging of natuurgeweld. Het merendeel van hen verblijft in derdewereldlanden. Maar ook in België komen mensen toe op zoek naar een nieuwe thuis en een veilige haven. Op vraag van de overheid vangt Rode Kruis -Vlaanderen verzoekers om internationale bescherming op terwijl zij wachten op de uitkomst van hun procedure.

Functiebeschrijving

  • Je staat mee in voor de praktische organisatie van het centrum.
  • Je bent aanspreekpunt voor praktische vragen van bewoners
  • Je onthaalt en oriënteert nieuwe bewoners
  • Je staat in voor de psychosociale begeleiding van de verzoekers om internationale bescherming.
  • Je vervult ad hoc administratieve opdrachten
  • Je houdt toezicht op de naleving van het huishoudelijk reglement.
  • Je organiseert activiteiten voor de bewoners (o.a. taallessen, sport, …)
  • Je staat mee in voor een goede informatiedoorstroming in het opvangcentrum: je bent ook een deskundig aanspreekpunt voor jouw collega-begeleiders.
  • Als begeleider kan je in één of meerdere deeltaken ingezet worden. Deeltaken waar je mogelijk als begeleider kan instappen zijn:
    • Deeltaak psychosociale begeleiding: je bent vanuit jouw specifieke ervaring en deskundigheid het aanspreekpunt voor de teamleden omtrent psychosociale thema’s binnen de werking van het opvangcentrum:
      • Je ondersteunt de individuele begeleiders bij het voeren van moeilijke gesprekken, je stimuleert een planmatige en methodische aanpak, je helpt bij de omschrijving van klachten van verzoekers om internationale bescherming om doorverwijzing naar externe partners te faciliteren;
      • Je houdt de sociale kaart up-to-date en bouwt de samenwerking met de belangrijkste partners, CLB’s, CAW’s, CGG’s,.. verder uit.
      • Je organiseert en begeleidt praatgroepen en infomomenten (psycho-educatie).
      • Je bouwt een vormingsluik uit rond specifiek psychosociale thema’s.
    • Deeltaak school en vorming: Je werkt binnen de deeltaak school en vorming, waarbij je de inhoudelijke en praktische aspecten van de bewoners inzake onderwijs en vorming opvolgt.
    • Deeltaak activiteiten: Je organiseert vormingsmomenten voor de bewoners, voornamelijk gericht op volwassenen en tieners. Daarnaast werk je sport- en ontspanningsactiviteiten uit voor de bewoners.
    • Deeltaak digitalisering: Je bent binnen het centrum verantwoordelijk voor het digitaliseren van administratie en werkprocessen en opvolgen van de centrumsite (SharePoint);
    • Deeltaak Proceduremedewerker: Je oriënteert mensen in hun nieuwe verblijfplaats en gidst ze deskundig doorheen de procedure (verzoek om internationale bescherming)
      • Je begeleidt de verzoekers om internationale bescherming individueel tijdens hun procedure en zorgt voor sociale, administratieve en juridische begeleiding
      • Je volgt de procedures in het kader van het recht op opvang nauwgezet op
      • Je informeert verzoekers om internationale bescherming over de mogelijkheden tot vrijwillige terugkeer

Jouw profiel

  • Je behaalde minstens een diploma hoger onderwijs in een menswetenschappelijke richting (sociaal werk, orthopedagogie, (toegepaste) psychologie, sociologie, criminologie, readaptatiewetenschappen,…) en hebt ervaring opgebouwd in gesprekstechnieken (en durft in gesprek gaan over gevoelige onderwerpen)
  • Je hebt ervaring in het werken met mensen met een verschillende culturele achtergrond
  • Ideaal heb je al ervaring opgebouwd in het psychosociaal begeleiden van mensen in een kwetsbare situatie (bijvoorbeeld als opvoeder, maatschappelijk werker, consulent, ...).   Relevante stage-ervaing nemen we ook mee in onze evaluatie.
  • Je bent ondernemend en steekt vanaf je start actief de handen mee uit de mouwen.
  • Je bent bereid te werken in een ploegenstelsel met weekendprestaties en bent flexibel.
  • Je spreekt vlot meerdere talen (Nederlands, Engels, Frans, …), en bent ook goed in het vinden van andere non-verbale manieren om te communiceren.
  • Je werkt vlot in verschillende digitale systemen, o.a. MS Office (onder andere Word, Outlook, Excel, Teams, ...), elektronische opvolging van bewonersdossiers. Mocht je al wat wegwijs zijn in MS SharePoint is dit een plus.
  • Je organiseert je werk overzichtelijk en werkt nauwkeurig.
  • Je bent inlevend en diplomatisch, maar kan ook duidelijk grenzen stellen.

Ons aanbod

  • Je werkt in een gemiddelde werkweek van 38u (berekend op kwartaalbasis) met regelmatig avond- en weekendwerk;
  • Tewerkstelling in vervangingscontract met duurtijd hoogstwaarschijnlijk 1 jaar;
  • Verloning volgens barema 232 in PC 319.00: we evalueren alle relevante werkervaring en nemen minstens de helft van je totaal aantal jaren werkervaring over. Dit barema varieert tussen 2856 Euro bruto per maand (0 jaar werkervaring) en 4369 Euro bruto per maand (31 jaar werkervaring) met premies voor werken in late diensten, werken op zon- en feestdagen en voor ‘ongepland’ werken;
  • Ecocheques en maaltijdcheques van 8 euro per dag;
  • Groepsverzekering en mogelijkheid tot aansluiting bij hospitalisatieverzekering (met persoonlijke bijdrage);
  • Woon-werkverkeer met de trein wordt volledig terugbetaald – in een busabonnement komen we 75% tussen, een netto fietsvergoeding van 0,35€/km; vergoeding overige vervoersmiddelen (auto, moto) is overeenkomstig sectorale en wettelijke regels.

Plaats van tewerkstelling

  • Wingene
Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

RKV-Internationaal (RKVI) helpt zusterverenigingen bij het uitvoeren van impactvolle activiteiten, binnen de expertisedomeinen Eerste Hulp, Bloed, Rampenparaatheid en Rampenrespons. Daartoe worden voor elk expertisedomein producten ontwikkeld, die vervolgens via projecten aan de zustervereniging worden overgedragen. 

Functiebeschrijving

De Technical Project Manager ontwikkelt wetenschappelijk onderbouwde producten met als prioritair expertisedomein Eerste Hulp maar hij/zij wordt ook betrokken in de domeinen Bloed en Rampenparaatheid. De Technical Project Manager ondersteunt de toepassing van deze producten binnen projecten met zusterverenigingen, zowel in de ontwerp- als implementatiefase. Hij/zij bouwt relaties uit met stichtingen in het kader van financiering. Zo garandeert RKVI effectieve, wetenschappelijk onderbouwde producten volgens de principes van evidence-based practice (EBP) en impactvolle activiteiten op het terrein.

Concreet: 

  • Het opbouwen van kennis binnen het expertisedomein Eerste Hulp en de vertaling daarvan naar concrete producten
  • Het raadplegen en uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek binnen het expertisedomein 
  • De vertaling van de kennis en expertise naar een efficiënt en effectief product & project design 
  • Het op de kaart zetten van RKV-I met betrekking tot het expertisedomein en de EBP approach 
  • De Technical Project Manager vertegenwoordigt RKV op technische fora en garandeert zichtbaarheid voor de expertises en de producten van RKV, en de realisaties binnen het project. 
  • De Technical Project Manager draagt bij tot het behalen van nieuwe projectcontracten en bijkomende financiering voor RKV, en neemt verantwoordelijkheid op voor het vormgeven van specifieke projectvoorstellen.

Jouw profiel

Essentieel voor deze functie is affiniteit met Eerste Hulp, ervaring met project management (bij voorkeur in een hulpverleningscontext) en goede communicatieve vaardigheden. 

Andere zaken waar wij warm van worden: 

  • Een hoger diploma in een medische of wetenschappelijke richting; 
  • Ervaring met het werken in een internationale context en stakeholder management skills; 
  • Analytische vaardigheden, probleemoplossend vermogen en proactiviteit;
  • Didactische vaardigheden; 
  • Een engagement op lange termijn voor RKVI en voor deze job;
  • Flexibiliteit om (beperkt) te reizen naar locaties die niet altijd evident zijn;
  • Goede kennis van het Nederlands, het Frans en het Engels.

Ons aanbod

Een gevarieerde en verantwoordelijke functie met ruimte voor initiatief en zelfstandigheid bij een maatschappelijk relevante organisatie waarbij je een rechtstreekse bijdrage kan leveren aan levensreddende initiatieven. 

  • Een contract van onbepaalde duur
  • Marktconforme verloning met extralegale voordelen

Plaats van tewerkstelling

Mechelen

Pelt
Deeltijds
Limburg
Bediende
Permanent
Deeltijds

Intro

Rode Kruis-Vlaanderen biedt verzoekers om internationale bescherming een tijdelijke thuis. Hier kunnen verzoekers om internationale bescherming terecht. Onderdak, maaltijden, begeleiding en veiligheid vormen de spil van de werking. 

Om de verdere uitbouw van de werking van het noodopvangcentrum te ondersteunen, zijn we op zoek naar een gemotiveerde coördinator voor de planning en administratie.

Functiebeschrijving

 Je bent verantwoordelijk voor het maken van de personeelsplanning binnen de wettelijke kaders en de interne afspraken die aangereikt worden;
•    Je volgt dagelijks de uurroosters, verlofaanvragen & tijdsregistratie op in samenspraak met centrumleiding;
•    Je verdiept je in basis HR-vragen die er vanuit het team komen zodat je op een gepaste wijze antwoord kan geven;  
•    Je gaat in overleg met je collega-coördinatoren en centrumleiding met als doel een optimale werking te kunnen waarborgen;

•    Je ondersteunt de centrumleiding in administratieve taken;
•    Je evalueert de operationele werking op regelmatige basis en je bereidt aanpassingen voor in functie van wijzigende omstandigheden. Samen met de centrumleiding identificeer je mogelijke proces verbeteringen en stel je systeemveranderingen en databeheer strategieën voor.

 

Jouw profiel

 Je bezit een diploma hoger onderwijs, bij voorkeur in een administratieve of HR-richting of gelijkwaardig door opgedane ervaring;
•    Van nature uit kan je het overzicht bewaren en prioriteiten stellen;
•    Je bent creatief en werkt oplossingsgericht;
•    Je bent empathisch en diplomatisch, maar je kan ook duidelijke grenzen stellen;
•    Je werkt op een gestructureerde wijze en in goed overleg met je collega’s;
•    Je hebt goede communicatieve vaardigheden en kan je vlot uitdrukken in het Nederlands;
•    Je hebt goede computer skills (Word, Outlook en Excel) en je kan snel interne systemen beheren. Ervaring in het werken met Proteam is een meerwaarde. Je excelleert in de logische voorbereiding van planning;
•    Je ben flexibel en bereid om in shiften te werken.

Ons aanbod

•    Contract van onbepaalde duur; 30,4u/week. Je werkt in dagdiensten en sporadisch avond en weekendwerk van 8u/dag; 

•    Onmiddellijke indiensttreding - we streven naar een snelle opstart;
•    Verloning volgens barema 237 in PC 319.00: we nemen de helft van je totaal aantal jaren werkervaring over. Dit barema varieert tussen 2999,4222 Euro bruto per maand (0 jaar werkervaring) en 4587,348 Euro bruto per maand (31 jaar werkervaring).
•    Maaltijdcheques van 8 euro per dag en ecocheques; 
•    Groeps- en hospitalisatieverzekering;
•    Woon-werkverplaatsing met de trein wordt volledig terugbetaald; fietsvergoeding van 0,35€/km; vergoeding overige vervoersmiddelen (auto, bus) is overeenkomstig sectorale en wettelijke regels

Plaats van tewerkstelling

Er zijn momenteel geen vacatures die matchen met je zoekopdracht. De 5 meest recente jobs die door Rode Kruis-Vlaanderen zijn geplaatst, worden hieronder voor u weergegeven.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dit zeggen onze collega's

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit volutpat gravida malesuada quam commodo id integer nam.

“An amazing service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

John Carter
Designer at BRIX Templates

“One of a kind service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

Sophie Moore
Head of Design at BRIX Templates

“The best service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

Matt Cannon
Developer at BRIX Templates
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Solliciteer eenvoudig in 5 stappen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fringilla nunc, amet vitae senectus. A consequat duis nec eu.