Maak het verschil met jouw talent en expertise!

Rode Kruis-Vlaanderen is dé werkgever voor gemotiveerde kandidaten die alles uit hun job willen halen met het oog op een bloeiende carrière. Van jobs in verpleegkunde en labo's, sociale hulpverlening, IT- HR- en managementfuncties, help ons helpen en maak er je job van!

Ontdek de laatste vacatures

Je bekijkt 0 resultaten
van de 0 items.
highlight
Filters wissen
Regio
Statuut
Contract type
Categorie
Dienstverband
Uurregeling
Ieper
Deeltijds
West-Vlaanderen
Bediende
Permanent
Deeltijds

Intro

Miljoenen mensen zijn op de vlucht voor oorlog, honger, vervolging of natuurgeweld. Het merendeel van hen verblijft in derdewereldlanden. Maar ook in België komen mensen toe op zoek naar een nieuwe thuis en een veilige haven. Op vraag van de overheid vangt Rode Kruis -Vlaanderen verzoekers om internationale bescherming op terwijl zij wachten op de uitkomst van hun procedure.

Functiebeschrijving

  • Je zorgt voor een adequate naleving van het huishoudelijk regelement.
  • Je staat mee in voor de praktische organisatie van het opvangcentrum.
  • Je staat in voor de psychosociale begeleiding van de bewoners (zowel individuele als gezinsbegeleiding).
  • Je organiseert activiteiten voor de bewoners (o.a. taallessen, sport,...)
  • Elke begeleider wordt ingeschakeld in een specifieke deeltaak. Jij staat in voor de opvolging van het medisch luik van de werking:
    • Je selecteert/herkent klachten van bewoners en verwijst door indien nodig.
    • Je woont consultaties bij (i.s.m. de centrumarts) en volgt verder op.
    • Je bemant het medisch secretariaat : je plant afspraken, inventariseert apotheek en medisch materiaal, zet registratiesystemen op, controleert medische facturen, volgt dossiers op, volgt opnames op,..
    • Je doet kleine verzorgingen en medische behandelingen (EHBO).
    • Je volgt de samenwerking op met: CLB’s van de scholen, K&G, V.R.G.T., huisartsen, Tropisch Instituut, … en bouwt deze verder uit.
    • Je volgt het preventieluik op en bouwt dit verder uit.
    • Je bouwt een vormingsluik uit rond specifiek medische casussen.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een diploma in de verpleegkunde (bachelor) of in een (para)medische richting.
  • Je hebt ervaring in het werken met mensen met een verschillende culturele achtergrond
  • Ideaal heb je al een aantal jaren ervaring in het psychosociaal begeleiden van mensen in een kwetsbare situatie (bijvoorbeeld als opvoeder, maatschappelijk werker, consulent, ...)
  • Je bent ondernemend en steekt vanaf je start actief de handen mee uit de mouwen.
  • Je bent bereid te werken in een ploegenstelsel met weekendprestaties en bent flexibel.
  • Je spreekt vlot meerdere talen (Nederlands, Engels, Frans, …).
  • Je werkt vlot en efficiënt met verschillende toepassingen binnen MS Office (onder andere Word, Outlook, Excel, Powerpoint). Tegelijk heb je ervaring met elektronische opvolging van bewonersdossiers. Kennis en/of ervaring met SharePoint is een plus.
  • Je bent een organisatietalent en administratief nauwkeurig.
  • Je bent inlevend en diplomatisch, maar kan ook duidelijk grenzen stellen.

Ons aanbod

  • Voltijdse functie (38u/week);
  • Shiftprestaties (vroege, dag- en late diensten + weekenddienst (1 weekend op 3);
  • Tewerkstelling in NOC: contract onbepaalde duur met clausule noodopvang: de duur is afhankelijk van de opdracht van de overheid in het kader van het organiseren van noodopvang voor verzoekers om internationale bescherming;
  • Contract van onbepaalde duur;
  • Je loon wordt bepaald volgens barema 232 in paritair comité 319. Je kan de baremalijsten vinden op https://werkenbij.rodekruis.be/barema. Voor deze functie verwijzen we naar 'Barema's opvangcentra'. Rode Kruis-Vlaanderen erkent het totaal aantal jaren relevante verpleegkundige werkervaring als anciënniteit, de overige jaren niet-verpleegkundige werkervaring nemen we voor de helft over;
  • Maaltijdcheques van 8 euro per dag;
  • Groepsverzekering en mogelijkheid tot aansluiting bij hospitalisatieverzekering (met persoonlijke bijdrage);
  • Woon-werkverkeer met de trein wordt volledig terugbetaald - in busabonnementen komen we 75% tussen - netto fietsvergoeding 0,36€/km - vergoeding overige vervoersmiddelen (auto, moto) is overeenkomstig sectorale en wettelijke regels.

Plaats van tewerkstelling

  • Ieper
Mechelen
Deeltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Deeltijds

Intro

Elke dag hebben mensen bloed nodig: na een operatie, een bevalling, een verkeersongeval...  
Daarom zamelt Rode Kruis-Vlaanderen jaarlijks ruim 350.000 bloedgiften in.  
 
Om onze teams te versterken, zijn we op zoek naar Bloedafname assistent/chauffeur 3 regio's (Antwerpen, Limburg, Vlaams-Brabant). Een job voor wie van afwisseling houdt en graag in team werkt. 
 
Wil jij je mee inzetten en het verschil maken voor de patiënten die een bloedproduct nodig hebben?

Functiebeschrijving

  • Je wordt ingeschakeld op de mobiele bloedinzamelingen in één van de 3 regio's
  • Je zorgt voor het vervoer van materialen 
  • Je begeleidt de donoren op een vlotte manier doorheen het donatieproces en zorgt dat ze de nodige informatie krijgen
  • Je registreert de donoren
  • Je kleeft de etiketten op de nodige afnamesets
  • Je verwijdert de naald nadat de afname is afgerond
  • Je legt het drukverband aan
  • Je volgt strikte procedures gericht op kwaliteit en veiligheid
  • Je bent ambassadeur van het Rode Kruis-Vlaanderen
  • Je geeft donoren informatie omtrent hun donatie en je moedigt hen aan om een nieuwe afspraak te maken en/of eventueel voor een ander bloedproduct 

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een rijbewijs BE (behaald voor januari 2013) of rijbewijs C1E (behaald na januari 2013). Ervaring met het rijden met aanhangwagen is noodzakelijk; 
  • Je bent een dynamisch iemand met verantwoordelijkheidszin
  • Je ziet werk en staat je collega's bij waar nodig
  • Je werkt precies en volgt nauwgezet de procedures en normen van Rode Kruis-Vlaanderen
  • Je bent sociaal ingesteld en je past je gemakkelijk aan de steeds wisselende afnameteams aan
  • Je bent snel vertrouwd met nieuwe (bedrijfs)applicaties
  • Je bent bereid om voornamelijk 's avonds te werken in een variabel rooster
  • Je respecteert ten allen tijd de verkeersregels 

Ons aanbod

  • Contract van onbepaalde duur
  • Een veelzijdige en afwisselende job met vele persoonlijke contacten
  • Je krijgt de nodige begeleiding en opleiding om je functie goed uit te oefenen
  • Deeltijdse tewerkstelling van 30,4u/w (gemiddeld). Deze worden hoofdzakelijk verspreid van maandag tot vrijdag. Zaterdagwerk maakt echter ook deel uit van het uurrooster en het aantal te werken zaterdagen zal de komende 3 jaar gestaag verhogen van maximum 3 tot 14.
  • Je wordt tewerkgesteld in een variabel uurrooster waarbij de werkuren zich in hoofdzaak situeren tussen 15 en 23u30
  • Je loon wordt bepaald volgens IFIC-barema (categorie 11). Je kan de baremalijsten vinden op https://werkenbij.rodekruis.be/barema. Voor deze functie verwijzen we naar 'IFIC-barema's'. Rode Kruis-Vlaanderen erkent minstens de helft van je totale werkervaring als anciënniteit, ook als die ervaring niet relevant is voor de functie.

Plaats van tewerkstelling

3 regio's:

  • Antwerpen
  • Limburg
  • Vlaams-Brabant
Lier
Voltijds
Antwerpen
Arbeider
Permanent
Voltijds

Intro

Ben jij gepassioneerd door alles wat te maken heeft met Dringende Geneeskundige Hulpverlening en wil je echt het verschil maken voor mensen met een acute medische nood? Zoek dan niet verder! Rode Kruis-Vlaanderen is op zoek naar een toegewijde en deskundige hulpverlener-ambulancier die niet alleen levens wil redden, maar ook een blijvende impact wil hebben op de gemeenschap. Als jij degene bent die altijd een stap vooruit denkt, in noodsituaties rustig blijft en met mededogen en expertise te werk gaat binnen een topteam van hulpverleners, dan ben jij de persoon die wij zoeken voor onze 112-standplaats spoed Heilig Hartziekenhuis Lier.

Functiebeschrijving

Als Ambulancier voor Rode Kruis-Vlaanderen

  • Verzorg je het dringend ziekenvervoer op ziekenwagen.
  • Is na een inloopperiode inzit op de PIT mogelijk.
  • Maak je de juiste inschatting van de algemene toestand van slachtoffers en zieken en koppel je hieraan de juiste beslissingen (bijstand MUG, ed.).
  • Sta je mee in voor het onderhoud, reinigen en ontsmetten van de voertuigen en medisch materiaal, ed.
  • Verwerk je correct de administratie eigen aan dringend patiëntenvervoer.
  • Ben je voorbereid op inzet bij noodsituaties en rampen.
  • Garandeer je mee een gewaarborgde permanentiedienst van 7d op 7d en 24u op 24u.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een geldig attest Dringende Geneeskundige Hulpverlening (DGH).
  • Je hebt ervaring als hulpverlener-ambulancier.
  • Je durft beslissingen nemen en verantwoordelijkheid te dragen binnen het wettelijk kader van je bevoegdheid.
  • Je bent empathisch, kan vlot in team werken en weet de juiste prioriteiten te stellen.
  • Je bent leergierig en bereid tot het volgen van permanente bijscholing.
  • Je respecteert het medisch beroepsgeheim en creëert op korte tijd een patiënt-hulpverlener vertrouwen.
  • Je beschikt over rijbewijs B of C (+ medisch rijgeschiktheidsattest) en bent minimaal 21 jaar.
  • Je bent bereid te werken in een permanentiesysteem van 7d op 7d en 24u op 24u en toont de nodige flexibiliteit.
  • Je hebt ervaring in een gelijkaardige functie.
  • Je werkt vlot met PC.

Ons aanbod

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur (ander werkregime en contract van bepaalde duur is bespreekbaar)
  • Een variabel werkregime rekening houdende met je noden en dit in de mate van het mogelijke
  • Een marktconform loon met extralegale voordelen
  • De mogelijkheid om jezelf te blijven ontwikkelen binnen een professionele omgeving (opleidingen, ed.)
  • De mogelijkheid tot inzet op spoedgevallen zelf en dit binnen het wettelijk toegelaten kader
  • Een team waar collegialiteit en onderling respect hoog in het vaandel wordt gedragen

Plaats van tewerkstelling

Heilig Hartziekenhuis Lier (112-standplaats spoed)

Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Elke dag hebben mensen bloed of plasma nodig: na een operatie, een bevalling, een verkeersongeval… Daarom zamelt Rode Kruis-Vlaanderen jaarlijks ruim 350.000 bloedgiften in. Donoren kunnen terecht in onze bloedtransfusiecentra en donorcentra, maar ook op de mobiele bloedinzamelingen.

 

Het team donormanagement zorgt voor een goede relatie en vlotte communicatie met bestaande bloed-, plasma- en bloedplaatjesdonoren, en het actief aantrekken van nieuwe donoren voor Rode Kruis-Vlaanderen. Om dit team te ondersteunen zijn wij op zoek naar een gedreven Marketing Officer die er voor zorgt dat het aantal plasmadonoren blijft groeien.

Functiebeschrijving

Als Marketing Officer in projecten rond Donormanagement maak je deel uit van het team Donormanagement binnen de dienst Marketing van Rode Kruis-Vlaanderen. Je werkt nauw samen met het Hoofd Donormanagement en zet organisatiebrede doelstellingen om in concrete, meetbare, uitvoerbare projecten en acties. Je bent verantwoordelijk voor het volledige traject: van het ontwerpen, testen en implementeren tot het opvolgen en rapporteren van projecten die het aantal donoren en donaties verhogen.

 

Je draagt zelfstandig de verantwoordelijkheid voor projecten die het verschil maken voor duizenden donoren en de samenleving. Je neemt ownership over het volledige traject: van het uitwerken en uitvoeren van projecten tot de administratieve opvolging en rapportering. Dankzij jouw nauwkeurige aanpak en sterke administratieve vaardigheden zorg je ervoor dat elk project vlot en correct verloopt, met blijvende impact op het donormanagement.

Let op: Deze functie vraagt een sterke administratieve aanpak en een hands-on mentaliteit. Je steekt zelf de handen uit de mouwen en zorgt ervoor dat alle administratie, opvolging en rapportering tot in de puntjes verzorgd zijn.

 

Wat ga je concreet doen?

  • Initiëren, opvolgen en opleveren van projecten binnen Donormanagement.
  • Opstellen van projectplannen en prioriteiten bepalen.
  • Zelfstandig uitvoeren van administratieve en uitvoerende taken binnen projecten.
  • Opvolgen van KPI’s, rapporteren aan verschillende stakeholders en bewaken van budget, planning en kwaliteit.
  • Motiveren en aansturen van projectmedewerkers.
  • Samenwerken met andere diensten binnen Rode Kruis-Vlaanderen.

Jouw profiel

  • Bachelor diploma, bij voorkeur met een analytische insteek.
  • Ervaring met projectwerking en administratieve opvolging.
  • Interesse in trends en evoluties binnen projectmanagement.
  • Kennis van projectmethodologie en planningstools.
  • Flexibiliteit: je hebt veel variatie in je takenpakket maar je bent ook bereid om je te verplaatsen naar donorcentra in functie van je projecten.
  • Sterke administratieve vaardigheden en een kritische, analytische mindset.
  • Uitstekende kennis van het Nederlands en een goede beheersing van het Engels.
  • Ervaring met CRM-systemen is een pluspunt.

Ons aanbod

  • Een maatschappelijk relevante job met impact.
  • Een dynamisch team en een open werksfeer.
  • Ruimte voor initiatief en persoonlijke ontwikkeling.
  • Een contract van onbepaalde duur.
  • Je loon wordt bepaald volgens IFIC-barema (categorie 13). We nemen minimum de helft van je aantal jaren werkervaring over, ongeacht of die relevant is. Je kan de baremalijsten vinden op https://werkenbij.rodekruis.be/barema. Voor deze functie verwijzen we naar 'IFIC-barema's'.

 

Klaar om je schouders te zetten onder onze projecten én de administratie die daarbij hoort? Solliciteer dan nu en maak het verschil!

Plaats van tewerkstelling

Mechelen

Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Sinds mei 2004 krijgen niet-begeleide buitenlandse minderjarigen die België binnenkomen een voogd toegewezen. Die heeft als taak de belangen van de minderjarige te behartigen en te beschermen binnen het kader dat hiervoor in België bestaat.

Bij Rode Kruis-Vlaanderen werkt een team van voogden die elk minstens 25 niet begeleide minderjarige vluchtelingen ondersteunen en begeleiden.

Functiebeschrijving

  • Je bent de wettelijke vertegenwoordiger van de minderjarige bij alle rechtshandelingen en procedures;
  • Je bouwt een vertrouwensrelatie uit met de minderjarige;
  • Je draagt er zorg voor dat een goede opvang voorzien wordt voor de minderjarige (zowel op vlak van onderwijs, psychologische bijstand, medische verzorging, huisvesting, opsporing van familie, …);
  • Je waarborgt het goede beheer van de goederen van de minderjarige;
  • Je rapporteert aan de vrederechter en de dienst voogdij op het Ministerie van Justitie, door op wettelijk voorziene momenten een onderbouwde verslaggeving te verzorgen;
  • Je werkt in nauw overleg met je collega-voogden en valt onder de verantwoordelijkheid van de manager van het departement Opvang voor Asielzoekers.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een bachelor diploma, bij voorkeur in een menswetenschappelijke richting; 
  • Ervaring in het werken met verzoekers om internationale bescherming of in de Integrale Jeugdhulp is een belangrijke troef, 
  • Je spreekt en schrijft vlot in het Nederlands, maar ook in het Frans en in het Engels kan je je vlot uitdrukken. Kennis van een andere taal is een plus; 
  • Je legt gemakkelijk contact met mensen op verschillende niveaus en weet op discrete wijze met informatie om te gaan; 
  • Je bent flexibel in tijd en ruimmte: 
  • Je verplaatst je veelvulding naar verschillende opvangcentra, rechtbanken, ... 
  • Je werkt met niet-begeleide minderjarige vluchtelingen, waardoor je ook regelmatig 's avonds zal werken.

Ons aanbod

  • Job in een multiculturele omgeving met directe maatschappelijke impact;
  • Je bent omringd door een team van experts en volgt een mooi opleidingstraject;
  • Voltijds contract van 38 uur per week;
  • Je stapt in een contractsoort af te stemmen met OPA-management;
  • Onmiddellijke indiensttreding;
  • Je loon wordt bepaald volgens barema 237 in paritair comité 319. Je kan de baremalijsten vinden op https://werkenbij.rodekruis.be/barema. Voor deze functie verwijzen we naar 'Barema's opvangcentra'. Rode Kruis-Vlaanderen erkent minstens de helft van je totale werkervaring als anciënniteit, ook als die ervaring niet relevant is voor de functie;
  • Je verzorgt samen met de collega-voogden de permanenties en ontvangt een vergoeding op de momenten dat je effectief van wacht bent;
  • Groepsverzekering (incl. verzekering gewaarborgd inkomen) en mogelijkheid tot aansluiting bij hospitalisatieverzekering (met persoonlijke bijdrage);
  • Woon-werkverkeer :
    • Reizen met de trein? Wij betalen je ticket volledig terug.
    • Busabonnement? Daar springen we voor 75% bij.
    • Fiets je naar het werk? Dan krijg je een nette vergoeding van €0,36 per kilometer.
    • Andere vervoersmiddelen zoals auto of motor? Die worden vergoed volgens de geldende sectorale en wettelijke regels.

Plaats van tewerkstelling

  • Mechelen
Antwerpen
Deeltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Deeltijds

Intro

Rode Kruis-Vlaanderen kan dankzij de inzet van duizenden vrijwilligers opkomen voor kwetsbare mensen in binnen-en buitenland. De medewerkers – van verpleegkundigen en laboranten tot stafmedewerkers, IT- en managementfuncties – zorgen ervoor dat deze vrijwilligers hun missie kunnen waarmaken. Krijg jij energie van allround ondersteuning te bieden en wil jij graag je steentje bijdragen aan dit groter geheel? Help ons helpen en maak er je job van!

De provinciale zetel bestaat uit een klein, hecht team en zorgt in de eerste plaats voor de coördinatie en ondersteuning van lokale Rode Kruis-afdelingen en hun vrijwilligers. Samen met het team vorm je het cement tussen het lokaal, provinciaal en Vlaams niveau en ben je verantwoordelijk voor de informatiedoorstroom in beide richtingen.

Als administratief medewerker heb je een uitgebreide waaier aan taken, die overwegend gerelateerd zijn aan de ondersteuning van de 59 afdelingen en ongeveer 3.400 vrijwilligers die in de provincie Antwerpen actief zijn voor Rode Kruis-Vlaanderen.

Functiebeschrijving

Je staat in voor het onthaal:

  • jij fungeert als eerste aanspreekpunt voor vrijwilligers en externen bij vragen (telefonisch en/of mail), geeft advies en je verwijst door waar nodig
  • je staat in voor de inkomende en uitgaande post
  • je zorgt voor een klantvriendelijk onthaal voor mensen die bij ons aankloppen

Je voert administratieve taken uit:

  • je helpt Excel-documenten opstellen, aanvullen en optimaliseren
  • je verwerkt en registreert gegevens in verschillende applicaties

Je bent verantwoordelijk voor logistieke taken:

  • je verzorgt het verhuur van zalen en rode kruis-materialen
  • je ondersteunt provinciale teams bij het organiseren van opleidingen
  • je bent verantwoordelijk voor de praktische ondersteuning van de jaarlijkse pleisteractie

Je verzorgt mee het onderhoud van het gebouw en benodigdheden:

  • je beheert de stock van kantoormaterialen en bestelt bij wanneer nodig
  • defecten van het gebouw meld jij aan de juiste instantie en volg je mee op
  • je controleert periodiek de AED-toestellen, waterkwaliteit,…

Afhankelijk van de periode van het jaar en de lopende initiatieven, ondersteun je bij de uitvoering.

Je maakt deel uit van een (klein) professioneel team: je zorgt mee voor permanentie en springt in waar nodig; omgekeerd kan je rekenen op ondersteuning van je collega’s.

Tags: onthaalmedewerker, onthaalbediende, logistiek medewerker, administratie, bediende

Jouw profiel

  • Je beschikt over een bachelor diploma of gelijkwaardig door ervaring
  • Je werkt vlot binnen verschillende toepassingen in MS Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, SharePoint), voelt je als een vis in het water in een digitale omgeving en bent bereid je in te werken in bestaande interne softwaretoepassingen.
  • Je kan zelfstandig werken en hecht ook belang aan een goede samenwerking met de
  • teamleden
  • Je gaat oplossingsgericht te werk vanuit een integere en diplomatische houding
  • Je neemt te allen tijde een professionele en loyale houding
  • Ervaring met vrijwilligerswerking is een plus
  • Je bent bereid je bij te scholen

Ons aanbod

  • Halftijdse tewerkstelling van 19u per week. De invulling van de uren is bespreekbaar.
  • Contract van onbepaalde duur
  • Je krijgt de nodige begeleiding en opleiding
  • Je mag rekenen op ondersteuning van collega’s zodat je vragen van vrijwilligers en externen adequaat kan beantwoorden
  • Verloning volgens barema met extralegale voordelen (maaltijdcheques, groepsverzekering, fietsvergoeding,…)

Plaats van tewerkstelling

  • Antwerpen
Er zijn momenteel geen vacatures die matchen met je zoekopdracht. De 5 meest recente jobs die door Rode Kruis-Vlaanderen zijn geplaatst, worden hieronder voor u weergegeven.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dit zeggen onze collega's

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit volutpat gravida malesuada quam commodo id integer nam.

“An amazing service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

John Carter
Designer at BRIX Templates

“One of a kind service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

Sophie Moore
Head of Design at BRIX Templates

“The best service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

Matt Cannon
Developer at BRIX Templates
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Solliciteer eenvoudig in 5 stappen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fringilla nunc, amet vitae senectus. A consequat duis nec eu.