Ik startte mijn carrière bij de ICT helpdesk van Proximus als consultant en groeide door tot teamleader van de helpdesk bij bedrijven als de Europese Commissie en Fleet Logistics International.
Het aanbod van Rode Kruis om als systeembeheerder aan de slag te gaan was onverwacht, maar de toekomstgerichtheid en de uitdagende grote organisatie gaven de doorslag.
"De combinatie van management en technische knowhow is onontbeerlijk om on top of things te blijven."
Vandaag ben ik ICT Operations Manager. Dat betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de ICT helpdesk van Rode Kruis-Vlaanderen, maar ik doe meer dan managen. Ik blijf me bijscholen op verschillende domeinen. Deze mix van management en technische knowhow is voor mij onontbeerlijk om on top of things te blijven. De kennis en verantwoordelijkheden zijn dan ook niet gering: beheer Citrix, Exchange, SCCM, SharePoint, Topdesk, SQL servers,…
"Dat is typisch aan Rode Kruis-Vlaanderen: de mix van activiteiten met altijd een doorgedreven expertise."
Wat mij erg bevalt, is de autonomie die we krijgen om binnen het strategische kader de IT-dienst uit te bouwen. Dit vullen we efficiënt in door te werken met duidelijke afspraken (Service Level Agreements), ticketsysteem en rapporteringen. Dat maakt dat we ook flexibel kunnen reageren als het ineens snel moet gaan. Vorig jaar realiseerden we met onze dienst op zeer korte tijd de volledige ICT invulling (infrastructuur, netwerk, hardware, software,…) in tien noodopvangcentra voor asielzoekers. Ook dat is deel van onze taak.
Dit bereik ik natuurlijk niet alleen. Ik kan vertrouwen op een hecht team collega’s. Zij volgen nauw de interne klanten op en zijn gespecialiseerd in de verschillende domeinen van Rode Kruis. Dat is typisch aan Rode Kruis-Vlaanderen: de mix van activiteiten met altijd een doorgedreven expertise. Een goed voorbeeld is de IT-ondersteuning voor het verwerken en testen van bloedproducten: een aparte wereld die een aparte IT-aanpak vereist.