Maak het verschil met jouw talent en expertise!

Rode Kruis-Vlaanderen is dé werkgever voor gemotiveerde kandidaten die alles uit hun job willen halen met het oog op een bloeiende carrière. Van jobs in verpleegkunde en labo's, sociale hulpverlening, IT- HR- en managementfuncties, help ons helpen en maak er je job van!

Ontdek de laatste vacatures

Je bekijkt 0 resultaten
van de 0 items.
highlight
Filters wissen
Regio
Statuut
Contract type
Categorie
Dienstverband
Uurregeling
Sint-Lambrechts-Woluwe
Voltijds
Bediende
Replacement contract
Voltijds

Intro

Miljoenen mensen zijn op de vlucht voor oorlog, honger, vervolging of natuurgeweld. Het merendeel van hen verblijft in derdewereldlanden. Maar ook in België komen mensen toe op zoek naar een nieu-we thuis en een veilige haven. Op vraag van de overheid vangt Rode Kruis -Vlaanderen verzoekers om internationale bescherming op terwijl zij wachten op de uitkomst van hun procedure.

Functiebeschrijving

  • Je werkt praktisch en organisatorisch mee in de facilitaire en logistieke deelwerkingen van het opvangcentrum voor verzoekers om internationale bescherming.
  • Hierbij sta je onder andere in voor:
    • het voorraadbeheer, het aankopen en bestellen van goederen;
    • het coördineren (organiseren, controleren en opvolgen) van de 'klus'diensten waarbij bewoners instaan voor onderhoud en schoonmaak van gebouwen, infrastructuur en toestellen/installaties;
    • het beheer van de voorraden van sanitaire producten, onderhoudsproducten, onderhoudsmateriaal;
    • het doorgeven van de uitgevoerde taken aan de administratie logistiek (zodat het overeenkomende 'zakgeld' kan berekend worden;
    • het uitvoeren van andere logistieke taken zoals handdoeken wassen, het wisselen van de lakens, het op orde houden van het centrum;
    • het mee helpen bij toezicht in refter en andere ruimtes en bij het geven van maaltijden.
       

Jouw profiel

  • Je behaalde een diploma secundair onderwijs (technisch, beroeps of algemeen).
  • Je kan goed organiseren en werkt administratief nauwkeurig.
  • Je legt gemakkelijk contacten en steekt graag de handen uit de mouwen.
  • Je bent gemotiveerd en bereid om samen met het team te zorgen voor een goede opvang en organisatie.
  • Je interesse in en/of ervaring in werken met personen met verschillende culturele achtergronden.
  • Je spreekt en schrijft zeer goed Engels, Nederlands en Frans zijn geen vereiste.. Elke andere vreemde taal (evt. Arabisch, Duits, Dari, Pashtu, Russisch, Spaans is een plus.

Ons aanbod

  • Je werkt in een gemiddelde werkweek van 38u (berekend op kwartaalbasis) met regelmatig avond- en weekendwerk;
  • Vervangingscontract met clausule noodopvang: duur is afhankelijk van opdracht van de overheid in het kader van het organiseren van noodopvang voor verzoekers om internationale bescherming;
  • Verloning volgens barema 224 in PC 319.00: we evalueren alle relevante werkervaring en nemen minstens de helft van je totaal aantal jaren werkervaring over. Dit barema varieert tussen 2.538 Euro bruto per maand (0 jaar werkervaring) en 4085 Euro bruto per maand (31 jaar werkervaring) met premies voor werken in late diensten, werken op zon- en feestdagen en voor ‘ongepland’ werken;
  • Maaltijdcheques van 8 euro per dag;
  • Groepsverzekering en mogelijkheid tot aansluiting bij hospitalisatieverzekering (met persoonlijke bijdrage);
  • Woon-werkverkeer met de trein wordt volledig terugbetaald – in een busabonnement komen we 75% tussen, een netto fietsvergoeding van 0,35€/km; vergoeding overige vervoersmiddelen (auto, moto) is overeenkomstig sectorale en wettelijke regels.

Plaats van tewerkstelling

  • Sint-Lambrechts-Woluwe
Sint-Niklaas
Voltijds
Oost-Vlaanderen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Miljoenen mensen zijn op de vlucht voor oorlog, honger, vervolging of natuurgeweld. Het merendeel van hen verblijft in derdewereldlanden. Maar ook in België komen mensen toe op zoek naar een nieuwe thuis en een veilige haven. Op vraag van de overheid vangt Rode Kruis -Vlaanderen verzoekers om internationale bescherming op terwijl zij wachten op de uitkomst van hun procedure.

Functiebeschrijving

Als nachtcoördinator ben je bezig met de volgende taken:

  • Begeleiding van de nachtbegeleiders bij  het ondersteunen van de vragen van individuele bewoners alsook ondersteunen van begeleiders in het behouden van de veiligheid en rust van het centrum tijdens de nacht
  • Coördinatie van de ploeg nachtbegeleiders, verdeling en opvolging van de administratieve en praktische opdrachten in het centrum
  • Verzorgen van communicatie tussen de teams, tussen dag – en nachtploegen en tussen nachtploeg en centrumleiding
  • Organiseert op regelmatige basis ( 2 wekelijks ) nachtoverleg met de nachtploeg
  • Aanspreekpunt voor de nachtbegeleiders en begeleiding van de uitoefening van hun functie
  • Zorg voor ondersteuning in de planning en verzekering van voldoende bezetting van teams
  • zorg voor rapportage van problemen bij de bezetting van de teams aan centrumleiding
  • Tijdig rapporteren van problemen die plaatsvinden tijdens de nachtdiensten, opvolgen van problemen met bewoners en veiligheid en andere belangrijke zaken die de goede basiszorg beïnvloeden
  • Zorgen voor de veiligheid in het opvangcentrum
  • Opstellen van rapporten en uitschrijven van procedures

Jouw profiel

  • Minimaal 2 jaar ervaring in het werken met mensen met een verschillende culturele achtergrond en je hebt ervaring in het aansturen van een team collega’s en coachen/ mentoren van een team
  • Uitgebreide ervaring in gesprekstechnieken en opgebouwde vaardigheden in gevoelige gesprekstechnieken, waaronder ervaring in het psychosociaal begeleiden van mensen in een kwetsbare situatie
  • Ervaring met veiligheidsbeheer en omgaan met verbale agressie
  • Ondernemend, hands on en pro -actief, capaciteit om zelfstandig problemen aan te passen en snel tot actie te komen
  • Vlot en efficiënt met verschillende toepassingen binnen MS Office (onder andere Word, Outlook, Excel, TEAMS)
  • Professioneel in hulpverlening met respect voor afstand/nabijheid t.o.v. bewoners, hoge mate van integriteit. Dit betekent inlevend en diplomatisch, maar kan ook duidelijk grenzen stellen
  • Je spreekt vlot meerdere talen (Nederlands, Engels, Frans, …), en bent ook goed in het vinden van andere non-verbale manieren om te communiceren.

Ons aanbod

  • Je werkt in een gemiddelde werkweek van 38u (berekend op kwartaalbasis) waarbij je 7 nachten werkt van 10u15 en daarna 7 nachten vrij bent.
  • Wij bieden een contract aan van onbepaalde duur met clausule noodopvang: de duur is afhankelijk van opdracht van de overheid in het kader van het organiseren van noodopvang voor verzoekers om internationale bescherming;
  • Verloning volgens barema 232 in PC 319.00: we evalueren alle relevante werkervaring en nemen minstens de helft van je totaal aantal jaren werkervaring over. Dit barema varieert tussen 2.856 Euro bruto per maand (0 jaar werkervaring) en 4369 Euro bruto per maand (31 jaar werkervaring) met premies voor werken in late diensten, werken op zon- en feestdagen en voor ‘ongepland’ werken;
  • Ecochecks en maaltijdcheques van 8 euro per dag;
  • Groepsverzekering en mogelijkheid tot aansluiting bij hospitalisatieverzekering (met persoonlijke bijdrage);
  • Woon-werkverkeer met de trein wordt volledig terugbetaald – in een busabonnement komen we 75% tussen, een netto fietsvergoeding van 0,35€/km; vergoeding overige vervoersmiddelen (auto, moto) is overeenkomstig sectorale en wettelijke regels.

Plaats van tewerkstelling

Grote Baan 111, Sint-Niklaas

Sint-Niklaas
Voltijds
Oost-Vlaanderen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Miljoenen mensen zijn op de vlucht voor oorlog, honger, vervolging of natuurgeweld. Het merendeel van hen verblijft in derdewereldlanden. Maar ook in België komen mensen toe op zoek naar een nieuwe thuis en een veilige haven. Op vraag van de overheid vangt Rode Kruis -Vlaanderen verzoekers om internationale bescherming op terwijl zij wachten op de uitkomst van hun procedure.

Functiebeschrijving

•    Je bent verantwoordelijk voor het maken van de personeelsplanning binnen de wettelijke kaders en de interne afspraken die aangereikt worden;
•    Je volgt dagelijks de uurroosters, verlofaanvragen & tijdsregistratie op in samenspraak met centrumleiding;
•    Je verdiept je in basis HR-vragen die er vanuit het team komen zodat je op een gepaste wijze antwoord kan geven;  
•    Je gaat in overleg met je collega-coördinatoren en centrumleiding met als doel een optimale werking te kunnen waarborgen;

•    Je ondersteunt de centrumleiding in administratieve taken;
•    Je evalueert de operationele werking op regelmatige basis en je bereidt aanpassingen voor in functie van wijzigende omstandigheden. Samen met de centrumleiding identificeer je mogelijke proces verbeteringen en stel je systeemveranderingen en databeheer strategieën voor.

 

Jouw profiel

•    Je bezit een diploma hoger onderwijs, bij voorkeur in een administratieve of HR-richting of gelijkwaardig door opgedane ervaring;
•    Van nature uit kan je het overzicht bewaren en prioriteiten stellen;
•    Je bent creatief en werkt oplossingsgericht;
•    Je bent empathisch en diplomatisch, maar je kan ook duidelijke grenzen stellen;
•    Je werkt op een gestructureerde wijze en in goed overleg met je collega’s;
•    Je hebt goede communicatieve vaardigheden en kan je vlot uitdrukken in het Nederlands;
•    Je hebt goede computer skills (Word, Outlook en Excel) en je kan snel interne systemen beheren. Ervaring in het werken met Proteam is een meerwaarde. Je excelleert in de logische voorbereiding van planning.

Ons aanbod

•    38u/week. Je werkt in dagdiensten van 8u/dag en 1 dag in de week met de late van 14u00 - 22u00;
•    Contract van onbepaalde duur met clausule noodopvang: duur is afhankelijk van opdracht van de overheid in het kader van het organiseren van noodopvang voor verzoekers om internationale bescherming;
•    Onmiddellijke indiensttreding - we streven naar een snelle opstart;
•    Verloning volgens barema 237 in PC 319.00: we nemen de helft van je totaal aantal jaren werkervaring over. Dit barema varieert tussen 3000 Euro bruto per maand (0 jaar werkervaring) en 4587 Euro bruto per maand (30 jaar werkervaring).
•    Ecochecks en maaltijdcheques van 8 euro per dag;
•    Groeps- en hospitalisatieverzekering;
•    Woon-werkverplaatsing met de trein wordt volledig terugbetaald; fietsvergoeding van 0,35€/km; vergoeding overige vervoersmiddelen (auto, bus) is overeenkomstig sectorale en wettelijke regels

Plaats van tewerkstelling

Ieper
Voltijds
West-Vlaanderen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Rode Kruis-Vlaanderen biedt verzoekers om internationale bescherming een tijdelijke thuis. Hier kunnen verzoekers om internationale bescherming terecht. Onderdak, maaltijden, begeleiding en veiligheid vormen de spil van de werking. 

Om de verdere uitbouw van de werking van het noodopvangcentrum te ondersteunen, zijn we op zoek naar een gemotiveerde coördinator voor de planning en administratie.

Functiebeschrijving

•    Je bent verantwoordelijk voor het maken van de personeelsplanning binnen de wettelijke kaders en de interne afspraken die aangereikt worden;
•    Je volgt dagelijks de uurroosters, verlofaanvragen & tijdsregistratie op in samenspraak met centrumleiding;
•    Je verdiept je in basis HR-vragen die er vanuit het team komen zodat je op een gepaste wijze antwoord kan geven;  
•    Je gaat in overleg met je collega-coördinatoren en centrumleiding met als doel een optimale werking te kunnen waarborgen;

•    Je ondersteunt de centrumleiding in administratieve taken;
•    Je evalueert de operationele werking op regelmatige basis en je bereidt aanpassingen voor in functie van wijzigende omstandigheden. Samen met de centrumleiding identificeer je mogelijke proces verbeteringen en stel je systeemveranderingen en databeheer strategieën voor.

 

Jouw profiel

•    Je bezit een diploma hoger onderwijs, bij voorkeur in een administratieve of HR-richting of gelijkwaardig door opgedane ervaring;
•    Van nature uit kan je het overzicht bewaren en prioriteiten stellen;
•    Je bent creatief en werkt oplossingsgericht;
•    Je bent empathisch en diplomatisch, maar je kan ook duidelijke grenzen stellen;
•    Je werkt op een gestructureerde wijze en in goed overleg met je collega’s;
•    Je hebt goede communicatieve vaardigheden en kan je vlot uitdrukken in het Nederlands;
•    Je hebt goede computer skills (Word, Outlook en Excel) en je kan snel interne systemen beheren. Ervaring in het werken met Proteam is een meerwaarde. Je excelleert in de logische voorbereiding van planning;
•    Je ben flexibel en bereid om in shiften te werken.

Ons aanbod

•    38u/week. Je werkt in dagdiensten van 8u/dag;
•    Contract van onbepaalde duur met clausule noodopvang: duur is afhankelijk van opdracht van de overheid in het kader van het organiseren van noodopvang voor verzoekers om internationale bescherming;
•    Onmiddellijke indiensttreding - we streven naar een snelle opstart;
•    Verloning volgens barema 237 in PC 319.00: we nemen de helft van je totaal aantal jaren werkervaring over. Dit barema varieert tussen 2770,94 Euro bruto per maand (0 jaar werkervaring) en 3848,07 Euro bruto per maand (30 jaar werkervaring).
•    Maaltijdcheques van 8 euro per dag;
•    Groeps- en hospitalisatieverzekering;
•    Woon-werkverplaatsing met de trein wordt volledig terugbetaald; fietsvergoeding van 0,35 €/km; vergoeding overige vervoersmiddelen (auto, bus) is overeenkomstig sectorale en wettelijke regels

Plaats van tewerkstelling

Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Wil jij een cruciale rol spelen in de hulpverleningsketen bij rampen en grote calamiteiten?
Kan jij je hoofd koel houden in het heetst van de strijd waarbij alle vormen van communicatie een centrale en belangrijke rol spelen? Dan ben jij zeker al een goede dispatcher.

Als je daarbij ook nog de juiste coördinerende, coachende en sturende skills onder de knie hebt, dan ben jij zelfs mogelijk onze nieuwe Teamleader die we zoeken om het gedreven team van dispatchers van Rode Kruis-Vlaanderen, die 24/7 paraat staan, te leiden en begeleiden.

Functiebeschrijving

  • Coördineren en plannen van de dagelijkse activiteiten van de dispatchingdienst.
  • Leidinggeven aan en ondersteunen van dispatchers.
  • Ontwikkelen en uitvoeren van opleidings-, trainings- en vormingsplannen.
  • Evalueren van medewerkers en bijsturen waar nodig.
  • Proactief up-to-date houden van werkafspraken en procedures.
  • Fungeren als aanspreekpunt voor interne en externe partners.
  • Operationeel beperkt meedraaien of inspringen bij noodzaak blijft een deel van de job.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een bachelor diploma of evenwaardig door ervaring . Een eerste ervaring in een leidinggevende rol binnen dispatching of een vergelijkbare omgeving is een pluspunt.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden en de nodige dosis empathie.
  • Je bent in staat om effectief te plannen en hebt een duidelijk probleemoplossend vermogen.
  • Je kijkt kritische naar bestaande processen en procedures en past deze aan waar nodig
  • Je werkt vlot met MS Office en maakt je snel de bedrijfsspecifieke software eigen.
  • Je bent bereid om te werken in een 24/7 omgeving.

Ons aanbod

 

  • Een uitdagende en verantwoordelijke functie binnen een dynamische organisatie.
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Een variabel werkregime rekening houdende met je noden en dit in de mate van het mogelijke
  • Een marktconform loon met extralegale voordelen (groepsverzekering, maaltijdcheques, 13de maand, vakantiegeld, woon-werkverkeervergoeding, …)
  • De mogelijkheid om jezelf te blijven ontwikkelen binnen een professionele omgeving (opleidingen, ed.)
  • Een team waar collegialiteit en onderling respect hoog in het vaandel wordt gedragen en dit binnen een ondersteunende werkomgeving

Plaats van tewerkstelling

Mechelen

Lier
Voltijds
Antwerpen
Arbeider
Permanent
Voltijds

Intro

Ben jij gepassioneerd door alles wat te maken heeft met Dringende Genees-kundige Hulpverlening en wil je echt het verschil maken voor mensen met een acute medische nood? Zoek dan niet verder! Rode Kruis-Vlaanderen is op zoek naar een toegewijde en deskundige (PIT) hulpverlener-ambulancier die niet alleen levens willen redden, maar ook een blijvende impact wil hebben op de ge-meenschap. Als jij degene bent die altijd een stap vooruit denkt, in noodsituaties rustig blijft en met mededogen en expertise te werk gaat binnen een topteam van hulpverleners, dan ben jij de persoon die wij zoeken voor onze 112-standplaats spoed Heilig Hartziekenhuis Lier. 

Functiebeschrijving

In eerste instantie:
•    Verzorg je het dringend ziekenvervoer op ziekenwagen en voornamelijk PIT
•    Sta je de PIT-verpleegkundige deskundig bij en durft actief mee te denken
•    Maak je de juiste inschatting van de algemene toestand van slachtoffers en zieken en koppelt hieraan de juiste beslissingen (bijstand MUG, ed…)
•    Sta je mee in voor het onderhoud, reinigen en ontsmetten van de voertuigen en medisch materiaal, ed.
•    Verwerk je correct de administratie eigen aan dringend patiëntenvervoer
•    Ben je voorbereidt op inzet bij noodsituaties en rampen
•    Garandeer je mee een gewaarborgde permanentiedienst van 7d op 7d en 24u op 24u

Jouw profiel

•    Je bent in het bezit van een geldig attest Dringende Geneeskundige Hulp-verlening (DGH)
•    Je hebt ervaring als PIT hulpverlener-ambulancier
•    Je durft beslissingen nemen en verantwoordelijkheid te dragen binnen het wettelijk kader van je bevoegdheid
•    Je bent empathisch, kan vlot in team werken en weet de juiste prioriteiten te stellen
•    Je bent leergierig en bereid tot het volgen van permanente bijscholing
•    Je respecteer het medisch beroepsgeheim en creëert op korte tijd een patiënt-hulpverlener vertrouwen
•    Je beschikt over rijbewijs B of C (+ medisch rijgeschiktheidsattest) en bent minimum 21 jaar
•    Je bent bereid te werken in een permanentiesysteem van 7d op 7d en 24u op 24u en toont hier de gepaste flexibiliteit
•    Je hebt ervaring in een gelijkaardige functie
•    Je vind je weg binnen het computergebeuren

Ons aanbod

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur (ander werkregime en contract van bepaalde duur is bespreekbaar)
  • Een variabel werkregime rekening houdende met je noden en dit in de mate van het mogelijke
  • Een marktconform loon met extralegale voordelen 
  • De mogelijkheid om jezelf te blijven ontwikkelen binnen een professionele omgeving (opleidingen, ed.)
  • De mogelijkheid tot inzet op spoedgevallen zelf en dit binnen het wettelijk toegelaten kader
  • Een team waar collegialiteit en onderling respect hoog in het vaandel wordt gedragen

Plaats van tewerkstelling

Heilig Hartziekenhuis Lier (112-standplaats spoed)

Er zijn momenteel geen vacatures die matchen met je zoekopdracht. De 5 meest recente jobs die door Rode Kruis-Vlaanderen zijn geplaatst, worden hieronder voor u weergegeven.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dit zeggen onze collega's

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit volutpat gravida malesuada quam commodo id integer nam.

“An amazing service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

John Carter
Designer at BRIX Templates

“One of a kind service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

Sophie Moore
Head of Design at BRIX Templates

“The best service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

Matt Cannon
Developer at BRIX Templates
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Solliciteer eenvoudig in 5 stappen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fringilla nunc, amet vitae senectus. A consequat duis nec eu.