Maak het verschil met jouw talent en expertise!

Rode Kruis-Vlaanderen is dé werkgever voor gemotiveerde kandidaten die alles uit hun job willen halen met het oog op een bloeiende carrière. Van jobs in verpleegkunde en labo's, sociale hulpverlening, IT- HR- en managementfuncties, help ons helpen en maak er je job van!

Ontdek de laatste vacatures

Je bekijkt 0 resultaten
van de 0 items.
highlight
Filters wissen
Regio
Statuut
Contract type
Categorie
Dienstverband
Uurregeling
Limburg
Voltijds
Limburg
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Miljoenen mensen zijn op de vlucht voor oorlog, honger, vervolging of natuurgeweld. Het merendeel van hen verblijft in derdewereldlanden. Maar ook in België komen mensen toe op zoek naar een nieuwe thuis en een veilige haven. Op vraag van de overheid vangt Rode Kruis - Vlaanderen verzoekers om internationale bescherming op terwijl zij wachten op de uitkomst van hun procedure.

Functiebeschrijving

Je wordt ingeschakeld als mobiele begeleider in de regio Limburg (Leopoldsburg - Overpelt - Heusden-Zolder - Lanaken - Houthalen-Helchteren).

Concreet wil dit zeggen dat je tijdelijke personeelstekorten in de bovenstaande centra gaat opvangen of gaat helpen bij de opstart van een nieuw opvangcentrum binnen de regio.

Afhankelijk van de noden van het centrum, wordt je ingeschakeld om volgende taken op te nemen:

  • Je staat mee in voor de dagelijkse organisatie in het centrum & bent aanspreekpunt voor praktische vragen van de verzoekers om internationale bescherming (bewoners).
  • Je onthaalt en oriënteert nieuwe bewoners.
  • Je vervult ad hoc administratieve opdrachten.
  • Je houdt toezicht op de naleving van het huishoudelijk reglement.
  • Je wordt in hoofdzaak ingeschakeld binnen de dagelijkse permanentie.
  • Afhankelijk van het opvangcentrum en de duur van je opdracht kan je voor één of meerdere deeltaken ingezet worden:
    • School en vorming: je volgt de inhoudelijke en praktische aspecten van de bewoners inzake onderwijs en vorming op.
    • Activiteiten: je organiseert vormingsmomenten en sport- en ontspanningsactiviteiten uit voor de bewoners.
    • Digitalisering: het digitaliseren van administratieve werkprocessen en opvolgen van de centrumsite (SharePoint).
    • Procedure: je hebt een basiskennis van de procedure VIB en kan doorverwijzen naar de deskundige ter plaatse.
  • Je volgt de procedures in het kader van het recht op opvang nauwgezet op.

 

Jouw profiel

  • Je behaalde bij voorkeur een diploma hoger onderwijs in een menswetenschappelijke richting (sociaal werk, orthopedagogie, (toegepaste) psychologie, sociologie, criminologie, readaptatiewetenschappen,…) 
  • Ervaring in het begeleiden van mensen in een kwetsbare situatie (bijvoorbeeld als opvoeder, maatschappelijk werker, consulent, ...) is een plus. Relevante stage-ervaring nemen we ook mee in onze evaluatie.
  • Je hebt belangstelling voor en bij voorkeur ervaring in het werken met mensen met een verschillende culturele achtergrond.
  • Je hebt ervaring opgebouwd in gesprekstechnieken (en durft in gesprek gaan over gevoelige onderwerpen).
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, een gezonde dosis assertiviteit en weet van aanpakken.
  • Je werkt vlot in verschillende digitale systemen, o.a. MS Office (onder andere Word, Outlook, Excel, Teams, ...), elektronische opvolging van bewonersdossiers. 
  • Je spreekt vlot meerdere talen (Nederlands, Engels, Frans, …), en bent ook goed in het vinden van andere non-verbale manieren om te communiceren.
  • Je bent sociaal ingesteld en je past je gemakkelijk aan de nieuwe teams en omgevingen aan.
  • Je houdt van variatie zowel op vlak van tewerkstellingsplaats, als uurregeling en collega’s (je werkt immers in verschillende teams met een wisselende samenstelling).
  • Je bent bereid te werken in een ploegenstelsel met weekendprestaties (geen nachtdiensten).
  • Je hebt een rijbewijs B en een eigen wagen.
  • Je kan je makkelijk verplaatsen naar de verschillende opvangcentra in de regio vanuit je woonplaats (provincie Limburg).

Ons aanbod

  • Je werkt in een gemiddelde werkweek van 38u (berekend op kwartaalbasis) in een variabel uurrooster met regelmatig weekendwerk
  • Volgens een contract onbepaalde duur met clausule noodopvang: duur is afhankelijk van opdracht van de overheid in het kader van het organiseren van noodopvang voor verzoekers om internationale bescherming.
  • Verloning volgens barema 232 in PC 319.00: we evalueren alle relevante werkervaring en nemen minstens de helft van je totaal aantal jaren werkervaring over. 
  • Naast een extra flexibiliteitspremie voor de mobiele ploeg, ontvang je premies voor werken in late diensten, werken op zon- en feestdagen;
  • Maaltijdcheques van 8 euro per dag.
  • Groepsverzekering en mogelijkheid tot aansluiting bij hospitalisatieverzekering (met persoonlijke bijdrage).
  • Je ontvangt een sociaal abonnement voor de afstand tot het dichtstbijzijnde opvangcentrum, de extra kilometers worden vergoed als verplaatsing in opdracht van de werkgever (0,43€/km).

 

Plaats van tewerkstelling

Limburg

Mechelen
Deeltijds
Antwerpen
Jobstudent
Deeltijds

Intro

Elke dag hebben mensen bloed nodig: na een operatie, een bevalling, een verkeersongeval… Daarom zamelt Rode Kruis-Vlaanderen jaarlijks ruim 350.000 bloedgiften in. Om het onze bloeddonoren gemakkelijk te maken, gaan we met onze mobiele afnameteams vier keer per jaar naar iedere gemeente. Om deze teams te versterken, zijn we op zoek naar een gemotiveerde jobstudent voor de maanden juli en augustus. Een job voor wie van afwisseling houdt.

Functiebeschrijving

  • Je wordt ingeschakeld op de mobiele bloedinzamelingen in de regio Edegem;
  • Je staat samen met je collega’s in voor het opstellen van de zaal met ligstoelen en de verdere voorbereidingen;
  • Je begeleidt de donoren op een vlotte manier doorheen het donatieproces en zorgt dat ze de nodige informatie krijgen;
  • Je kleeft de etiketten op de bloedzakken en geeft de lege bloedzak aan de donor;
  • Je volgt strikte procedures gericht op kwaliteit en veiligheid;
  • Je werkt deeltijds (19u/week).

Jouw profiel

  • Je bent 18 jaar of ouder;
  • Je volgt, bij voorkeur, een (para)medische opleiding zoals verpleegkundige, geneeskunde of verzorgkunde. Of je hebt enige ervaring in de medische sector;
  • Je bent een dynamisch iemand met verantwoordelijkheidszin;
  • Je ziet werk en staat je collega’s bij waar nodig;
  • Je werkt precies en volgt nauwgezet de procedures en normen van Rode Kruis-Vlaanderen;
  • Je bent punctueel, integer en gemotiveerd;
  • Je bent sociaal ingesteld en je past je gemakkelijk aan de steeds wisselende afnameteams aan;
  • Je bent bereid om voornamelijk ’s avonds te werken (de uren situeren zich meestal tussen 15u en 22u30);
  • Je bent in staat je te verplaatsen naar de vertrekplaats Edegem.
  • Je bent beschikbaar tijdens de maand juli en/of augustus 

Ons aanbod

Interimcontract via Randstad.

Hoe solliciteren?

Stuur jouw cv en motivatiebrief per mail naar het e-mailadres: leuven_876@randstad.be.
Vermeld in het onderwerp 'sollicitatie Rode Kruis + Jobstudent Bloedafname Assistent (mobiele collecte), regio Edegem.
(Let op! Gelieve niet online te solliciteren via de knop 'solliciteer nu'. Jouw kandidatuur wordt enkel in behandeling genomen wanneer je per mail solliciteert.)

Plaats van tewerkstelling

Je kan je verplaatsen naar de mobiele collecte vanuit je vertrekplaats Edegem of je kan van thuis uit rechtstreeks naar je werkplaats rijden.

Berlaar
Voltijds
Antwerpen
Jobstudent
Voltijds

Intro

Miljoenen mensen zijn op de vlucht voor oorlog, honger, vervolging of natuurgeweld. Het merendeel van hen verblijft in derdewereldlanden. Maar ook in België komen mensen toe op zoek naar een nieuwe thuis en een veilige haven. Op vraag van de overheid vangt Rode Kruis -Vlaanderen verzoekers om internationale bescherming op terwijl zij wachten op de uitkomst van hun procedure. Voor de maanden juli en augustus zijn wij op zoek naar een animator die ons kan ondersteunen in ons opvangcentrum te Berlaar.

Functiebeschrijving

  • Je staat mee in voor de praktische organisatie van het centrum.
  • Je vervult ondersteunende taken binnen het centrum.
  • Je houdt toezicht op de naleving van het huishoudelijk reglement.
  • Je organiseert activiteiten voor de bewoners (o.a. taallessen, sport, …)

Jouw profiel

  • Je bent 18 jaar of ouder.
  • Je beschikt bij voorkeur over een bachelor diploma in een menswetenschappelijke richting (maatschappelijk werk, orthopedagogie, (toegepaste) psychologie, …).
  • Je werkt graag met mensen met een verschillende culturele achtergrond
  • Je bent ondernemend en steekt vanaf je start actief de handen mee uit de mouwen.
  • Je bent bereid te werken in een ploegenstelsel met weekendprestaties en bent flexibel.
  • Je spreekt vlot meerdere talen (Nederlands, Engels, Frans, …).
  • Je bent inlevend en diplomatisch, maar kan ook duidelijk grenzen stellen.
  • Je bent beschikbaar in juli en/of augustus

Ons aanbod

Interimcontract via Randstad.

Hoe solliciteren?

Stuur jouw cv en motivatiebrief per mail naar het e-mailadres: leuven_876@randstad.be.
Vermeld in het onderwerp 'sollicitatie Rode Kruis + Jobstudent Animator, Opvangcentrum Berlaar'.
(Let op! Gelieve niet online te solliciteren via de knop 'solliciteer nu'. Jouw kandidatuur wordt enkel in behandeling genomen wanneer je per mail solliciteert.)

Plaats van tewerkstelling

  • Berlaar
Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Het Belgische Rode Kruis-Vlaanderen (BRC-Fl) ondersteunt zusterverenigingen van het Rode Kruis in Subsaharaiaans Afrika bij het uitvoeren van impactvolle programma's op het gebied van Eerste Hulp, Bloed, Plasma en Rampenparaatheid. Via onze Knowledge Unite ontwikkelen we evidence-based tools, bieden we technische ondersteuning bij de implementatie en evalueren we continu de impact van onze operaties.

Functiebeschrijving

Als onderdeel van de Knowledge Unit is de Technisch Projectmanager verantwoordelijk voor het ontwikkelen van wetenschappelijk onderbouwde oplossingen binnen onze kerngebieden: Eerste Hulp, Bloed/Plasma en Rampenparaatheid (waaronder Epidemische Paraatheid). Dit omvat het ontwerpen van technische oplossingen en het leveren van deskundig advies ter ondersteuning van de implementatie van humanitaire operaties in onze partnerlanden.

 

Een belangrijk voorbeeld hiervan zijn onze opleidingsprogramma's, die gebaseerd zijn op wetenschappelijk gevalideerde richtlijnen voor Eerste Hulp en het werven van bloeddonoren. Daarnaast bieden we diensten aan om Rode Kruis-verenigingen te helpen hun organisatorische capaciteit in deze domeinen te versterken – zoals strategische planning, gegevensbeheer en monitoringsystemen.

 

Naast het ontwikkelen van oplossingen, haalt de Knowledge Unit ook inzichten en lessen uit veldoperaties in Afrika. Projectmanagers ter plaatse verzamelen en rapporteren gegevens die bijdragen aan ons continu leer- en impactevaluatieproces.

 

Tot slot heeft de afdeling, in een steeds competitievere financieringsomgeving, ook de taak om inkomstenstromen te diversifiëren. De Technisch Projectmanager speelt een sleutelrol bij het ondersteunen van financieringsvoorstellen, het betrekken van potentiële partners en het identificeren van nieuwe kansen om de impact van BRC-Fl te vergroten.

 

Jouw impact:

  • Expertise opbouwen in de kerngebieden (Eerste Hulp, Bloed, Plasma-export, Epidemische Paraatheid)
  • Impactvolle producten ontwerpen op basis van evidence-based practices (EBP)
  • Technische begeleiding bieden aan projectteams in Subsahariaans Afrika
  • Onderzoek uitvoeren, inzichten genereren en continu leren ondersteunen
  • BRC-Fl vertegenwoordigen op technische fora en de zichtbaarheid van ons werk vergroten
  • Nieuwe partnerschappen aangaan en financieringsvoorstellen ontwikkelen om onze impact te vergroten

Jouw profiel

  • Een hogere opleiding in een wetenschappelijke of medische discipline (bv. gezondheidswetenschappen, bio-ingenieur, bedrijfskunde, biologie, enz.)
  • Een sterk analytisch vermogen met goede structurerings- en probleemoplossende vaardigheden
  • Sterke communicatieve en samenwerkingsvaardigheden binnen diverse teams en culturen
  • Een proactieve instelling en een groot verantwoordelijkheidsgevoel
  • Didactische en coachingsvaardigheden
  • Goede kennis van het Nederlands, Engels en Frans
  • Flexibiliteit om te reizen naar locaties die niet altijd voor de hand liggen (gemiddeld 2-5 keer per jaar)
  • Een langetermijnvisie en betrokkenheid bij de missie van RKVI
  • Ervaring met projectmanagement (bij voorkeur in internationale hulp of in omgevingen met beperkte middelen)

Ons aanbod

  • Een betekenisvolle, impactvolle rol in een doelgerichte organisatie
  • Een gevarieerde en verantwoordelijke functie
  • Een contract van onbepaalde duur
  • Een competitief salaris met aantrekkelijke voordelen

Plaats van tewerkstelling

Mechelen

Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Hou jij ervan om collega's te helpen met hard- en software support op een technische helpdesk? Ben je een echte troubleshooter? Ben je bereid in onze donor- en opvangcentra in de provincies Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg te werken met als uitvalsbasis het HQ in Mechelen? Ben je communicatief vaardig en professioneel? Dan ben jij de helpdeskmedewerker die we zoeken!

Functiebeschrijving

  • De ICT Helpdesk biedt eerste- en tweedelijnshulp voor allerlei hard- en software problemen meldingen en vragen.
  • Rode Kruis-Vlaanderen heeft zeer uiteenlopende activiteiten wat maakt dat je zowel eerste aanspreekpunt bent voor medewerkers in een labo-omgeving, als voor onze begeleiders in onze opvangcentra en tal van andere profielen in de organisatie. Je zal met zeer gevarieerde problemen en situaties geconfronteerd worden.
  • Je werkt met een incident handling systeem, waarbij je instaat voor de correcte registratie van incidenten alsook voor de behandeling van de incidenten volgens de gemaakte afspraken met de diensten.
  • Je biedt een kwalitatieve ondersteuning volgens de ITIL best practices
  • Je communiceert correct en professioneel naar je interne klanten met betrekking tot de status van incidenten of algemene vragen.
  • Je staat in voor het onderhouden van de Configuration Management database, alsook voor het intern kennissysteem, met als doel het verzekeren van een optimale, kwalitatieve ondersteuning aan de eindgebruikers.
  • Ook het uitlenen van ICT-materiaal, het installeren van lokalen voor opleidingen, infosessies en dergelijke meer behoren tot je takenpakket. Je bent het aanspreekpunt in Mechelen en werkt hier enkele dagen onsite. Verder ga je ook, wanneer nodig, op interventie naar een vestiging in Antwerpen, Vlaams-Brabant of Limburg.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een paar jaar ervaring in een ICT-support functie
  • Je hebt kennis en/of ervaring opgedaan met betrekking tot client operating systemen zoals, WIN10, WIN11… Je hebt (beperkte) kennis van server operating systemen en Active directory
  • Ook hardware kennis van printers, hubs, displays, scanners, … is een meerwaarde;
  • Kennis van een opvolgingssysteem zoals bv. Jira … beschouwen we als een pluspunt;
  • Bijkomende pluspunten zijn kennis van SQL, Citrix, Exchange, Teams, Sharepoint…
  • Je bent vlot in de omgang en uiterst klantgericht
  • Je bent probleemoplossend en bijzonder accuraat
  • Op een kwalitatieve manier oplossingen bieden voor ICT problemen geeft je voldoening in je job
  • Je durft de bestaande processen steeds in vraag te stellen en aanbevelingen te geven tot verbeteringen
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B

Ons aanbod

  • Je draait mee in een veelzijdige, boeiende organisatie met maatschappelijke meerwaarde
  • Je loon wordt bepaald volgens IFIC-barema (categorie 12). Je kan de baremalijsten vinden op https://werkenbij.rodekruis.be/barema. Voor deze functie verwijzen we naar 'IFIC-barema's'.
  • Vergoeding woon-werk verkeer
  • Mogelijkheid fietsleasing
  • Mogelijkheid gebruik poolwagen voor onsite interventies
  • Extralegale voordelen zoals groepsverzekering, maaltijdcheques, …
  • On the job training en coaching is een continu proces. Er is blijvende ondersteuning van consultants om bij te leren
  • Een voltijdse functie met een contract van onbepaalde duur.

Plaats van tewerkstelling

Mechelen + provincie Antwerpen, Vlaams-Brabant, Limburg

Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Rode Kruis-Vlaanderen is een onafhankelijke vrijwilligersorganisatie die via het Belgische Rode Kruis deel uitmaakt van de Internationale Rode Kruis- en Rode Halve Maanbeweging. De organisatie telt zo'n 1800 werknemers en 14.000 vrijwilligers.

 

Rode Kruis-Vlaanderen heeft zeer uiteenlopende activiteiten. Enerzijds heb je de Dienst voor het Bloed, een boeiende wereld- gehuld in wetenschap en technologie- waarin onder meer bloed en bloedproducten vrijgegeven worden aan ziekenhuizen. Anderzijds biedt onze organisatie ook hulp bij rampen, eerste hulpopleidingen, etc.... Deze brede waaier aan activiteiten maakt het des te boeiender voor de dienst applicatiebeheer. 
 

Functiebeschrijving

  • Als Projectleider Softwareontwikkeling ben je verantwoordelijk voor de implementatie van nieuwe software projecten, zowel in het domein van software ontwikkeling, pakket implementatie of een combinatie; Tevens bewaak je de releases op bestaande toepassingen;
  • Je adviseert en ondersteunt de verschillende diensten van Rode Kruis-Vlaanderen met betrekking tot de softwareoplossingen. Je denkt met hen mee en streeft een optimale oplossing na voor de business processen;
  • Je brengt de behoefte van de gebruikers in kaart; checkt de haalbaarheid en plant de te ondernemen stappen;
  • Je zorgt voor een degelijke briefing van je interne of externe partners en volgt nauw op;
  • Je bewaakt de gemaakte afspraken met de business, ziet er op toe dat de vooropgestelde deadlines worden behaald binnen budget en je staat garant dat de externe leveranciers en/of het applicatie ontwikkelteam kwaliteitsvolle producten oplevert;
  • Je denkt mee met de interne klanten en helpt hen de juiste ICT keuzes te maken met het oog op de toekomst;
  • Je stuurt de externe partners of leveranciers aan, alsook de applicatiemedewerkers bij maatwerk software projecten.
  • Je test nieuw opgezette applicaties en je evalueert bestaande applicaties, die je waar nodig optimaliseert; 
  • Je begeleidt de business bij de validatie en ingebruikname van de applicatie door onder meer opleidingen en een gebruiksaanwijzing;

Jouw profiel

  • Je beschikt minimaal over een bachelor-diploma in een informatica-technische richting of gelijkaardig door ervaring en je hebt reeds een ervaring als projectmanager/applicatie manager.
  • Je hebt ervaring met de implementatie van businessprocessen bij verschillende diensten.
  • Naast een algemene technische kennis, beschik je over sterke communicatieve vaardigheden en ben je een kei in plannen en organiseren;
  • Je weet anderen te overtuigen van je visie inzake software development; bovendien slaag je erin om – samen met je collega’s- de afgesproken deadlines en kwaliteitsvereisten te behalen;
  • Je bent thuis in de wereld van projectmethodologie (PRINCE 2, Agile, SCRUM,…) en weet een projectmatig team aan te sturen;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met de implementatie van CRM pakketten zoals Microsoft Dynamics 365 CE
  • Je hebt ervaring in de analysetechnieken, het in kaart brengen van gebruikersbehoeften en de vertaling naar software specificaties;
  • Je hebt ervaring in het coördineren en uitvoeren van testen, alsook het begeleiden van gebruikersvalidatie en ingebruikname; 
  • Je hebt ervaring in het beheer van applicaties en kennis van applicatiebeheer methodologie (ITIL/ASL)
  • Je bent resultaatgericht. Je zet in op voortgangscontrole en kan doeltreffend tijd, kosten en middelen beheren.
  • Nederlands is de voertaal, maar je beschikt daarnaast over een voldoende mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid in het Engels.
     

Ons aanbod

  • Je draait mee in een veelzijdige, boeiende organisatie met maatschappelijke meerwaarde;
  • Een marktconform remuneratiepakket in functie van je ervaring;
  • Gedeeltelijk thuiswerk mogelijk;
  • Bedrijfswagen en/of fietsleasing
  • Extralegale voordelen zoals hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, …
  • Een voltijdse functie met een contract van onbepaalde duur

Plaats van tewerkstelling

  • Mechelen
Er zijn momenteel geen vacatures die matchen met je zoekopdracht. De 5 meest recente jobs die door Rode Kruis-Vlaanderen zijn geplaatst, worden hieronder voor u weergegeven.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dit zeggen onze collega's

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit volutpat gravida malesuada quam commodo id integer nam.

“An amazing service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

John Carter
Designer at BRIX Templates

“One of a kind service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

Sophie Moore
Head of Design at BRIX Templates

“The best service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

Matt Cannon
Developer at BRIX Templates
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Solliciteer eenvoudig in 5 stappen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fringilla nunc, amet vitae senectus. A consequat duis nec eu.