Maak het verschil met jouw talent en expertise!

Rode Kruis-Vlaanderen is dé werkgever voor gemotiveerde kandidaten die alles uit hun job willen halen met het oog op een bloeiende carrière. Van jobs in verpleegkunde en labo's, sociale hulpverlening, IT- HR- en managementfuncties, help ons helpen en maak er je job van!

Ontdek de laatste vacatures

Je bekijkt 0 resultaten
van de 0 items.
highlight
Filters wissen
Regio
Statuut
Contract type
Categorie
Dienstverband
Uurregeling
Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Elke dag hebben mensen bloed nodig: na een operatie, een bevalling, een verkeersongeval... Daarom zamelt Rode Kruis-Vlaanderen jaarlijks ruim 350.000 bloedgiften in. 


Momenteel zijn we op zoek naar een verpleegkundige/teamleider voor het Donorcentrum in Turnhout.

Als teamleider ben je lid van het team van je collega's verpleegkundigen en afname assistenten. Je voert, net als je collega-verpleegkundigen, mee operationele taken uit, maar draagt anderzijds ook de verantwoordelijkheid over de coördinatie van het Donorcentrum Turnhout.

 

Functiebeschrijving

  • Je beschikt over een bachelor diploma verpleegkunde
  • Ervaring als leidinggevende is een pluspunt (zoniet, ben je bereid je bij te scholen mbt leidinggevende vaardigheden).
  • Je bent een betrouwbaar iemand met verantwoordelijkheidszin. Je handelt efficiënt in alle situaties.
  • Je werkt nauwkeurig en staat in voor de opvolging van procedures en normen. Ervaring met het werken binnen een kwaliteitssysteem strekt tot aanbeveling.
  • Je bent sociaal ingesteld en je werkt graag en goed in team.
  • Je bent donorgericht en (klant)vriendelijk.
  • Je hebt een goede kennis van MS Office.
  • Je bent snel vertrouwd met nieuwe (bedrijfs)applicaties;
  • Je bent flexibel en bereid om zowel overdag als 's avonds te werken.
  • Je bent organisatorisch aangelegd en je weet je agenda goed te beheren
  • Je hebt bij voorkeur een rijbewijs B en een eigen wagen.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een diploma verpleegkunde
  • Ervaring als leidinggevende is een pluspunt (zoniet, ben je bereid je bij te scholen mbt leidinggevende vaardigheden).
  • Je bent een betrouwbaar iemand met verantwoordelijkheidszin. Je handelt efficiënt in alle situaties.
  • Je werkt nauwkeurig en staat in voor de opvolging van procedures en normen. Ervaring met het werken binnen een kwaliteitssysteem strekt tot aanbeveling.
  • Je bent sociaal ingesteld en je werkt graag en goed in team.
  • Je bent donorgericht en (klant)vriendelijk.
  • Je hebt een goede kennis van MS Office.
  • Je bent snel vertrouwd met nieuwe (bedrijfs)applicaties;
  • Je bent flexibel en bereid om zowel overdag, maar vooral ook 's avonds te werken.
  • Je bent organisatorisch aangelegd en je weet je agenda goed te beheren
  • Je hebt bij voorkeur een rijbewijs B en een eigen wagen.

Ons aanbod

  • Een contract van onbepaalde duur, voltijds (38u/week). Deze worden hoofdzakelijk verspreid van maandag tot vrijdag. Zaterdagwerk maakt echter ook deel uit van het uurrooster en het aantal te werken zaterdagen zal de komende 3 jaar gestaag verhogen van maximum 3 tot 14 per jaar.  
  • Een veelzijdige en afwisselende job met veel persoonlijke contacten. Als teamleider heb je bovendien nooit nachtwerk. 
  • We bieden je marktconforme voorwaarden aan:
    • eindeloopbaandagen
    • eindejaarspremie met attractiviteitspremie
    • premies voor avondwerk
    • laptop
    • GSM (toestel en abonnement)
    • groepsverzekering
  • Je loon wordt bepaald volgens IFIC-barema (categorie 16). Je kan de baremalijsten vinden op https://werkenbij.rodekruis.be/barema.

  • Je krijgt de nodige begeleiding en opleiding om je functie goed uit te oefenen.

Plaats van tewerkstelling

  • Donorcentrum Turnhout
Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Jobstudent
Voltijds

Intro

Rode Kruis-Vlaanderen zoekt voor zijn donorcentrum in Mechelen een enthousiaste jobstudent om tijdens de zomermaanden (juli/augustus) administratieve ondersteuning te bieden. 

Functiebeschrijving

  • Je staat in voor de opmaak en verzending van communicatie naar donoren;
  • Je beantwoordt de vragen van donoren over onder andere bloedinzamelingen of hun donordossier; 
  • Je contacteert donoren in geval van wijzigingen/vragen;
  • Je voert aanpassingen/correcties uit in het donordossier en je controleert op databestanden;

Jouw profiel

  • Je bent 18 jaar of ouder
  • Je kan goed overweg met Excel;
  • Je hebt zeer goede kennis Nederlands en een goede kennis Engels; 
  • Je bent klantgericht en hulpvaardig;
  • Je hebt oog voor detail en je bent administratief sterk
  • Je bent in staat om gestructureerd te werken en verschillende taken zelfstandig op te nemen;
  • Je bent fulltime beschikbaar gedurende de hele maand juli en/of augustus.

Ons aanbod

Interimcontract via Randstad

Plaats van tewerkstelling

  • Mechelen
Mechelen
Deeltijds
Bediende
Permanent
Deeltijds

Intro

Elke dag hebben mensen bloed nodig: na een operatie, een bevalling, een verkeersongeval... Daarom zamelt Rode Kruis-Vlaanderen jaarlijks ruim 350.000 bloedgiften in. Om onze teams te versterken , zijn we op zoek naar verpleegkundigen. Een job voor wie van afwisseling houdt en graag in team werkt.
Wil jij je mee inzetten en het verschil maken voor de patiënten die een bloedproduct nodig hebben?

Functiebeschrijving

  • Je wordt ingeschakeld in de mobiele bloedinzamelingen
  • Je begeleidt de donoren op een vlotte manier doorheen het donatieproces en zorgt dat ze de nodige informatie krijgen;
  • Je registreert de donoren;
  • Je kleeft de etiketten op de nodige afnamesets;
  • Je verwijdert de naald nadat de bloedafname is afgerond.
  • Je legt het drukverband aan;
  • Je volgt strikte procedures gericht op kwaliteit en veiligheid;
  • Je bent ambassadeur van het Rode Kruis-Vlaanderen;
  • Je geeft donoren informatie omtrent hun donatie en je moedigt hen aan om een nieuwe afspraak te maken en/of eventueel voor een ander bloedproduct

Jouw profiel

  • Je beschikt over een diploma verpleegkunde bachelor of HBO5
  • Je bent een dynamisch iemand met verantwoordelijkheidszin;
  • Je werkt nauwkeurig en staat in voor de opvolging van de procedures en normen van Rode Kruis­ Vlaanderen. Als je ervaring hebt opgedaan met het werken binnen een kwaliteitssysteem, is dit een plus;
  • Je beschikt over een gezonde dosis assertiviteit en weet van aanpakken;
  • Je bent sociaal ingesteld en je past je gemakkelijk aan de steeds wisselende afnameteams aan;
  • Je bent donorgericht en beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
  • Kennis van MS Office is een pluspunt;
  • Je bent snel vertrouwd met nieuwe (bedrijfs)-applicaties;
  • Je bent bereid om voornamelijk ’s avonds
  • Je hebt bij voorkeur een rijbewijs B en een eigen wagen.

Ons aanbod

  • Contract onbepaalde duur;
  • Een veelzijdige en afwisselende job met vele persoonlijke contacten;
  • Je wordt tewerkgesteld in een variabel uurrooster waarbij de werkuren zich hoofdzakelijk situeren tussen 15u00 en 22u30;
  • Deeltijdse tewerkstelling 24u/w (gemiddeld). Deze worden hoofdzakelijk verspreid van maandag tot vrijdag. Zaterdagwerk maakt echter ook deel uit van het uurrooster en het aantal te werken zaterdagen zal de komende 3 jaar gestaag verhogen van maximum 3 tot 14;
  • Je loon wordt bepaald volgens IFIC-barema (categorie 14/14B). Je kan de baremalijsten vinden op https://werkenbij.rodekruis.be/barema. Voor deze functie verwijzen we naar 'IFIC-barema's'. Rode Kruis-Vlaanderen erkent het totaal aantal jaren relevante verpleegkundige werkervaring als anciënniteit, de overige jaren niet-verpleegkundige werkervaring nemen we voor de helft over;
  • Je krijgt de nodige begeleiding en opleiding om je functie goed uit te oefenen.

Plaats van tewerkstelling

Je kan je verplaatsen naar de mobiele collecte vanuit je vertrekplaats Zellik of je kan van thuis uit rechtstreeks naar de mobiele collecte rijden.

Ieper
Voltijds
West-Vlaanderen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Rode Kruis-Vlaanderen biedt verzoekers om internationale bescherming een tijdelijke thuis. Een dynamisch team van medewerkers houdt een opvangcentrum draaiende. Wij zoeken in ons noodopvangcentrum te Ieper een Centrummanager die richting en sturing geeft en die samen met een team van adjunct-centrummanagers de goede werking van het centrum verzekert:

Functiebeschrijving

  • Op basis van het beleid, dat je wordt aangereikt door de organisatie, de overeenkomsten met de overheid en de wettelijke normen, vertaal je dit naar een werkbaar kader voor jouw medewerkers en de bewoners.
  • Je leidt het centrum, waarbij je geruggensteund wordt door ervaren adjunct-centrummanagers, met wie je in goed overleg nauw samenwerkt;
  • Je draagt de eindverantwoordelijkheid voor het opvangcentrum waarbij je de leiding en de organisatie van het opvangcentrum op jou neemt;
  • Je stuurt een brede groep van medewerkers aan in de residentiële context van een opvangcentrum;
  • Samen met het team vind je een manier om een menswaardige opvang te voorzien op een doeltreffende en kwalitatieve manier;
  • Je bewaakt de communicatielijnen binnen het centrum en zorgt dat je samen met jouw adjunct-centrummanagers als één geheel het opvangcentrum draaiende houdt;
  • Je staat als centrummanager in voor het personeelsbeheer, de financiële opvolging en het logistiek beheer;
  • Je bent verantwoordelijk voor de plaatselijke externe contacten met bijvoorbeeld gemeente, politie, organisaties en verenigingen en zorgt ervoor dat je een actief netwerk met relevante organisaties en personen opzet en onderhoudt;
  • Je weet wat er leeft in je centrum en helpt met ondersteuning van jouw adjuncten de juiste prioriteiten te stellen.

Jouw profiel

  • Je bezit minimum een bachelor diploma, bij voorkeur in een humane richting (sociaal werk, orthopedagogie, toegepaste psychologie, …);
  • Door de specifieke context verwachten we dat je reeds een relevante en stevige ervaring opgebouwd hebt in leidinggeven, liefst binnen een residentiële omgeving waar mensen 24/7 wonen en werken. Hierbij sta je in nauw contact met de medewerkers en de bewoners;
  • Je kunt snel en degelijk problemen analyseren en je kan krachtdadig knopen doorhakken en hiernaar handelen, ook op momenten dat er snel beslist en gehandeld dient te worden;
  • Je kan doordacht en rationeel reageren op probleemsituaties, ook in situaties die emotioneel geladen zijn en die je morele oordeelsvermogen op de proef stellen;
  • Je beschikt over sterke leiderschapskwaliteiten die je in staat stellen om effectief te zijn in een veranderende omgeving en doortastend op te treden in je dagelijks leidinggeven;
  • Je stelt je mensgericht op en weet een team te verbinden zodat ze samen gedragen resultaten neerzetten;
  • Door de aard en inhoud van deze functie ben je ook buiten de kantooruren - telefonisch - goed bereikbaar;
  • Je werkt vlot en efficiënt met verschillende digitale toepassingen alsook met MS Office: Word, Excel, Outlook, PowerPoint. Kennis en/of ervaring met SharePoint is een stevige plus;
  • Naast het Nederlands spreek en schrijf je – omwille van de context – helder en overtuigend in het Engels en het Frans;

Ons aanbod

  • Voltijdse tewerkstelling in een werkweek van 38u;
  • Contract onbepaalde duur;
  • Marktconform salaris in functie van je relevant opgebouwde ervaring, met extralegale voordelen: maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering;
  • Af en toe werk je ‘s avonds en in het weekend in het centrum;
  • Een afwisselende en boeiende omgeving.

Plaats van tewerkstelling

  • Ieper
Mechelen
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Permanent
Voltijds

Intro

Rode Kruis-Vlaanderen is een onafhankelijke vrijwilligersorganisatie die via het Belgische Rode Kruis deel uitmaakt van de Internationale Rode Kruis- en Rode Halve Maanbeweging. De organisatie telt zo'n 1900 werknemers en 14.000 vrijwilligers.


Rode Kruis-Vlaanderen heeft zeer uiteenlopende activiteiten op vlak van Humanitaire Diensten (HD). Onze organisatie biedt hulp bij rampen, eerste hulpopleidingen, dringende sociale interventies etc... Deze brede waaier aan activiteiten maakt het des te boeiender, maar zorgt ook voor de nodige complexiteit. Om de verschillende diensten binnen HD beter op elkaar af te stemmen, zoeken we een Projectcoördinator voor Transversale Projecten. 

Functiebeschrijving

  • Je ondersteunt de Project Manager Transversale Projecten bij het opvolgen, structureren en coördineren van diverse transversale projecten binnen de Humanitaire Diensten.
  • Je leidt zelfstandig projecten of deelprojecten, waarbij je verantwoordelijk bent voor planning, communicatie, vooruitgang, kwaliteit en oplevering.  
  • Je faciliteert de samenwerking tussen de verschillende projectleden, afdelingen en stakeholders in de hele organisatie.
  • Je neemt initiatief bij het optimaliseren van processen en draagt zo bij aan de implementatie van een gestructureerde, resultaatgerichte projectwerking binnen HD.
  • Je rapporteert aan de Project Manager en fungeert als back-up voor wat betreft dossieropvolging en beheer van de projecten. 

Jouw profiel

  • Je beschikt masterdiploma of je bent gelijkwaardig door ervaring.
  • Je hebt ervaring met project management in een omgeving met een grote verscheidenheid aan stakeholders.
  • Je werkt gestructureerd en zelfstandig.
  • Je houdt van dynamiek, je schakelt vlug tussen verschillende projecten en je kan een hoog tempo aan.
  • Je hebt een goede kennis van MS Office en je bent over het algemeen vlot met digitale toepassingen zoals SharePoint en Teams. Je hebt ervaring met planningssoftware.
  • Nederlands is de voertaal, maar je beschikt daarnaast over een voldoende mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid in het Engels.

Ons aanbod

  • Een veelzijdige, gevarieerde, verantwoordelijke job met directe impact op de werking van onze Humanitaire Diensten.
  • De mogelijkheid om mee vorm te geven aan de projectwerking van de afdeling HD.
  • Een marktconform loonpakket in functie van je ervaring.
  • Een voltijdse functie met een contract van onbepaalde duur

Plaats van tewerkstelling

Mechelen

Berlaar
Voltijds
Antwerpen
Bediende
Replacement contract
Voltijds

Intro

Miljoenen mensen zijn op de vlucht voor oorlog, honger, vervolging of natuurgeweld. Het merendeel van hen verblijft in derdewereldlanden. Maar ook in België komen mensen toe op zoek naar een nieuwe thuis en een veilige haven. Op vraag van de overheid vangt Rode Kruis -Vlaanderen verzoekers om internationale bescherming op terwijl zij wachten op de uitkomst van hun procedure.

Functiebeschrijving

  • Je staat mee in voor de praktische organisatie van het centrum.
  • Je bent aanspreekpunt voor praktische vragen van bewoners
  • Je onthaalt en oriënteert nieuwe bewoners
  • Je staat in voor de psychosociale begeleiding van de verzoekers om internationale bescherming.
  • Je vervult ad hoc administratieve opdrachten
  • Je houdt toezicht op de naleving van het huishoudelijk reglement.
  • Je organiseert activiteiten voor de bewoners (o.a. taallessen, sport, …)
  • Je staat mee in voor een goede informatiedoorstroming in het opvangcentrum: je bent ook een deskundig aanspreekpunt voor jouw collega-begeleiders.
  • Als begeleider kan je in één of meerdere deeltaken ingezet worden. Deeltaken waar je mogelijk als begeleider kan instappen zijn:
    • Deeltaak psychosociale begeleiding: je bent vanuit jouw specifieke ervaring en deskundigheid het aanspreekpunt voor de teamleden omtrent psychosociale thema’s binnen de werking van het opvangcentrum:
      • Je ondersteunt de individuele begeleiders bij het voeren van moeilijke gesprekken, je stimuleert een planmatige en methodische aanpak, je helpt bij de omschrijving van klachten van verzoekers om internationale bescherming om doorverwijzing naar externe partners te faciliteren;
      • Je houdt de sociale kaart up-to-date en bouwt de samenwerking met de belangrijkste partners, CLB’s, CAW’s, CGG’s,.. verder uit.
      • Je organiseert en begeleidt praatgroepen en infomomenten (psycho-educatie).
      • Je bouwt een vormingsluik uit rond specifiek psychosociale thema’s.
    • Deeltaak school en vorming: Je werkt binnen de deeltaak school en vorming, waarbij je de inhoudelijke en praktische aspecten van de bewoners inzake onderwijs en vorming opvolgt.
    • Deeltaak activiteiten: Je organiseert vormingsmomenten voor de bewoners, voornamelijk gericht op volwassenen en tieners. Daarnaast werk je sport- en ontspanningsactiviteiten uit voor de bewoners.
    • Deeltaak digitalisering: Je bent binnen het centrum verantwoordelijk voor het digitaliseren van administratie en werkprocessen en opvolgen van de centrumsite (SharePoint);
    • Deeltaak Proceduremedewerker: Je oriënteert mensen in hun nieuwe verblijfplaats en gidst ze deskundig doorheen de procedure (verzoek om internationale bescherming)
      • Je begeleidt de verzoekers om internationale bescherming individueel tijdens hun procedure en zorgt voor sociale, administratieve en juridische begeleiding
      • Je volgt de procedures in het kader van het recht op opvang nauwgezet op
      • Je informeert verzoekers om internationale bescherming over de mogelijkheden tot vrijwillige terugkeer

Jouw profiel

  • Je behaalde minstens een diploma hoger onderwijs in een menswetenschappelijke richting (sociaal werk, orthopedagogie, (toegepaste) psychologie, sociologie, criminologie, readaptatiewetenschappen,…) en hebt ervaring opgebouwd in gesprekstechnieken (en durft in gesprek gaan over gevoelige onderwerpen)
  • Je hebt ervaring in het werken met mensen met een verschillende culturele achtergrond
  • Ideaal heb je al ervaring opgebouwd in het psychosociaal begeleiden van mensen in een kwetsbare situatie (bijvoorbeeld als opvoeder, maatschappelijk werker, consulent, ...).   Relevante stage-ervaing nemen we ook mee in onze evaluatie.
  • Je bent ondernemend en steekt vanaf je start actief de handen mee uit de mouwen.
  • Je bent bereid te werken in een ploegenstelsel met weekendprestaties en bent flexibel.
  • Je spreekt vlot meerdere talen (Nederlands, Engels, Frans, …), en bent ook goed in het vinden van andere non-verbale manieren om te communiceren.
  • Je werkt vlot in verschillende digitale systemen, o.a. MS Office (onder andere Word, Outlook, Excel, Teams, ...), elektronische opvolging van bewonersdossiers. Mocht je al wat wegwijs zijn in MS SharePoint is dit een plus.
  • Je organiseert je werk overzichtelijk en werkt nauwkeurig.
  • Je bent inlevend en diplomatisch, maar kan ook duidelijk grenzen stellen.

Ons aanbod

  • Je werkt in een gemiddelde werkweek van 38u (berekend op kwartaalbasis) met regelmatig avond- en weekendwerk;
  • Contract onbepaalde duur met clausule noodopvang: duur is afhankelijk van opdracht van de overheid in het kader van het organiseren van noodopvang voor verzoekers om internationale bescherming;
  • Je loon wordt bepaald volgens barema 232 in paritair comité 319. Je kan de baremalijsten vinden op https://werkenbij.rodekruis.be/barema. Voor deze functie verwijzen we naar 'Barema's opvangcentra'. Rode Kruis-Vlaanderen erkent minstens de helft van je totale werkervaring als anciënniteit, ook als die ervaring niet relevant is voor de functie;
  • Maaltijdcheques van 8 euro per dag;
  • Groepsverzekering en mogelijkheid tot aansluiting bij hospitalisatieverzekering (met persoonlijke bijdrage);
  • Woon-werkverkeer met de trein wordt volledig terugbetaald – in een busabonnement komen we 75% tussen, een netto fietsvergoeding van 0,36€/km; vergoeding overige vervoersmiddelen (auto, moto) is overeenkomstig sectorale en wettelijke regels.

Plaats van tewerkstelling

  • Berlaar
Er zijn momenteel geen vacatures die matchen met je zoekopdracht. De 5 meest recente jobs die door Rode Kruis-Vlaanderen zijn geplaatst, worden hieronder voor u weergegeven.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dit zeggen onze collega's

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit volutpat gravida malesuada quam commodo id integer nam.

“An amazing service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

John Carter
Designer at BRIX Templates

“One of a kind service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

Sophie Moore
Head of Design at BRIX Templates

“The best service”

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ultrices scelerisque mi sed interdum lacus tellus in mi orc, netus nisl laoreet phasellus. Pellentesque non nunc placerat mi quis vitae cursus ornare.

Matt Cannon
Developer at BRIX Templates
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Icon - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Solliciteer eenvoudig in 5 stappen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fringilla nunc, amet vitae senectus. A consequat duis nec eu.